Δ΄τάξη

Ο Τυπογράφος

Στο πλαίσιο του Πολιτισμικού Προγράμματος «Αξιοποίηση της Βιβλιοθήκης του Σχολείου μας. Βιβλιογραφία Βροντάδου-Κάμπου» επισκέφτηκε την Δ΄ τάξη του Σχολείου μας ο Τυπογράφος κ. Νίκος Γεωργούλης.                                                         Ο κ. Γεωργούλης, μαζί με την κ. Μαρία Συρρή επίσης τυπογράφο, μας μίλησαν για την ιστορία, την σπουδαιότητα της Τυπογραφίας καθώς και την εξέλιξή της μέσα στο χρόνο. Μας μίλησε για το Πρώτο Τυπογραφείο στην Ελλάδα που εγκαταστάθηκε στην Σχολή της Χίου με την φροντίδα του Αδαμαντίου Κοραή το 1818 όταν ο Σχολάρχης ήταν ο Νεόφυτος Βάμβας. Μας έδειξε τσίγκους, τυπογραφικά στοιχεία και το πώς εφαρμόζεται η τετραχρωμία και η μέθοδος offset.                   Ήταν μια πολύ ενδιαφέρουσα επίσκεψη για όλους μας και ευχαριστούμε θερμά τους Τυπογράφους.

Επίσκεψη στη βιβλιοθήκη «Κοραής»

Στο πλαίσιο του προγράμματος Πολιτισμικής Εκπαίδευσης «Βιβλιογραφία Βροντάδου και Κάμπου. Αξιοποίηση της Βιβλιοθήκης του Σχολείου μας» η Δ΄ τάξη του σχολείου μας επισκέφτηκε τη βιβλιοθήκη Χίου «Κοραής» και τα Γενικά Αρχεία του Κράτους. Εκεί ξεναγηθήκαμε στους «θησαυρούς» που κρύβουν και κατανοήσαμε την αξία και τη σπουδαιότητα του βιβλίου. Η διαφύλαξη της ιστορικής συνέχειας, η διάσωση της πολιτιστικής ταυτότητας και η συνειδητοποίηση της παρουσίας του βιβλίου ως βασικού στοιχείου για την ποιότητα της ζωής μας έγιναν κτήμα των μαθητών.

Ξαφνιαστήκαμε ευχάριστα ανακαλύπτοντας στη βιβλιοθήκη τα «δώρα» του Ναπολέοντα  στον Αδαμάντιο Κοραή, καθώς και τους τρόπους που μέσω διαδικτύου μπορούμε να έχουμε πρόσβαση στον βιβλιοκατάλογό της. Στα Γ.Α.Κ. είδαμε τον παλαιότερο κώδικα που διασώζεται στη Χίο από τον 17ο αιώνα και βιβλία από το Παρθεναγωγείο και Αρρεναγωγείο της Παναγίας Ερειθιανής.

Ευχαριστούμε θερμά τη Διευθύντρια των Γ.Α.Κ. Χίου, κυρία Ροδούλα Ακρίβου, τη Διευθύντρια της βιβλιοθήκης «Κοραής» κυρία ‘Αννα Χαζήρη, καθώς και τις βιβλιοθηκονόμους κυρία Μ. Βαστιάνου και κυρία Δ. Καλαγκιά.

Η βιβλιοθήκη του Σχολείου μας

Στο πλαίσιο του Προγράμματος Πολιτιστικής Εκπαίδευσης «Η βιβλιοθήκη του Σχολείου μας και η σύνταξη θεματικής βιβλιογραφίας για τον Κάμπο και τον Βροντάδο»

Ανακαλύπτουμε τους θησαυρούς της βιβλιοθήκης του Σχολείου μας, που διαθέτει, βιβλία μεγάλης αξίας από σπουδαίους εκδοτικούς οίκους.  

 

SAM_3956
SAM_3957
SAM_3956
SAM_3957
1/2 
start stop bwd fwd

Ηνωμένο Βασίλειο 

 Οι μαθητές της Δ΄Τάξης στο μάθημα των Αγγλικών υλοποίησαν project για τις χώρες που ανήκουν στο Ηνωμένο Βασίλειο και έφτιαξαν αφίσα με τα γνωστότερα αξιοθέατα του Λονδίνου.

20170131_125344a
20170131_125435a
20170131_125449a
20170131_125455a
20170131_130203a
20170131_130207a
20170131_130221a
20170131_130227a
20170216_100443a
20170216_100507a
20170216_100528a
01/11 
start stop bwd fwd

 

Διδασκαλία Διηγήματος 

Στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας την Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου και την Πέμπτη 2 Φεβρουαρίου 2017 οι μαθητές της Δ΄τάξης διάβασαν και επεξεργάστηκαν το εκτενές διήγημα του Γεωργίου Θεοτοκά «Η Συμμορία» από τη συλλογή «Τα τρία διηγήματα της παιδικής ηλικίας». Η εργασία αυτή έγινε με αφορμή τα 50 χρόνια από το θάνατό του μεγάλου Χιώτη πεζογράφου και διανοητή. Ο Θεοτοκάς που καταγόταν από το Πυργί και τα  Νένητα της Χίου στα «Τα τρία διηγήματα της παιδικής ηλικίας» αφηγείται τις αναμνήσεις του από τα παιδικά του χρόνια στην Κωνσταντινούπολη. Στο συγκεκριμένο διήγημα μιλά για τις εμπειρίες του στο «Λύκειο» ένα ιδιωτικό σχολείο στην Πλατεία του Ταξιμιού, όπου ως μαθητής πέρασε την περίοδο «της μεγάλης σκανταλιάς» . Ήταν τότε 10-12 χρόνων.

Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν από την αλλαγή στο είδος του κειμένου και την πλούσια δράση που υπήρχε σ΄ αυτό. Γοητεύτηκαν από την γλώσσα, αλλά κυρίως από τη θεματική του Γ. Θεοτοκά.

Πιο κάτω παρατίθενται οι απόψεις τους.

 Ο Θεοτοκάς έχει περιγράφει πολύ ωραία τη συμμορία γιατί το έχει ζήσει στ΄ αλήθεια όταν ήταν μαθητής. Μου άρεσε πολύ η ίδρυση της συμμορίας και το επεισόδιο του καυγά στο σχολείο

Δημήτρης Δούνιας

Με εντυπωσίασε ο τρόπος που ο συγγραφέας διηγούνταν γιατί ήταν αλήθεια αυτά και τα έγραφε υπέροχα . Γι΄ αυτό καλά έκανε και το δημοσίευσε το κείμενο.

Ειρήνη Γρηγοριάδη

Το διήγημα του Θεοτοκά μου έκανε πολύ καλή εντύπωση και μου άρεσε πολύ ο τρόπος που γράφει.

Λοΐζος  Μανδηλαράς

Από το κείμενο πιο πολύ μου έκανε εντύπωση ότι οι δάσκαλοι εκείνη την εποχή, δεν συμπεριφέρονταν ωραία στους μαθητές. Τους έδερναν με χάρακες ή με ξύλινες κασετίνες και καμιά φορά τους βροντούσαν το κεφάλι πάνω στους τοίχους.

Θεοδώρα Μαζωνάκη

Λυπήθηκα, γιατί τις περισσότερες καρπαζιές τις έτρωγε ο Ματσουρδέλης και ενώ έφταιγαν οι άλλοι, εκείνος πάντα πλήρωνε τα σπασμένα.

Βαγγέλης Ζαννίκος

Στο κείμενο μου άρεσε πολύ το συναίσθημα που δίνει όταν το διαβάζεις και θα ήθελα πολύ να διαβάσω και άλλα.

Σιμόνη Μαραγκού

Οι εντυπώσεις μου από την ιστορία είναι καλές και το κείμενο ήταν ωραίο.

 Ηλίας Παπαμώρος

Τέλος τον λυπήθηκαν τον καημένο τον Ματσουρδέλη , όταν πήγαινε σε μια γωνιά και έκλαιγε σιγανά. Τότε ήθελα να ήμουν εκεί να τον παρηγορήσω.

Χριστίνα Γκοζκόζη

Αυτό που με εντυπωσίασε στη Συμμορία των παιδιών, ήταν ότι μέσα από την αθωότητα τους είχαν το θάρρος να παλέψουν και πολεμήσουν τους κακούς, όπως στις ταινίες που έβλεπαν στον κινηματογράφο, για να φτιάξουν ένα καλύτερο κόσμο.

Καλλιόπη Σούκα

Αρχικά με εντυπωσίασε ο Πέτρος που ήταν σκανταλιάρης και έκανε συνεχώς αταξίες. Επίσης θαύμασα την υπομονή του Ματσουρδέλη απέναντι στη βίαιη συμπεριφορά των καθηγητών του. Μου φάνηκε ενδιαφέρον ο διαφορετικός τρόπος που έγραφε ο Γιώργος Θεοτοκάς.

Γιώργος Ζώρας

Μου άρεσε ο κ. Δημητρακόπουλος που διηγούνταν στα παιδιά ωραίες ιστορίες από τη ζωή του στο Παρίσι. Τέλος μου έκανε εντύπωση το κρέμασμα των κατάδικων έξω από το σχολείο των παιδιών. Αυτό το θέαμα ήταν τρομακτικό για τα παιδιά, αλλά και για εμάς που το διαβάσαμε.

Κωνσταντίνος Μήλιος

Μου έκανε εντύπωση πως ήταν το σχολείο την εποχή εκείνη και κυρίως η συμπεριφορά των δασκάλων προς τα παιδιά, που μπορούσαν ακόμα και να τα ξυλοφορτώνουν.

Παύλος Φαφαλιός

Εντύπωση μου προκάλεσε το καταστατικό της Συμμορίας, το οποίο περιείχε τα μυστικά συνθήματα, τις ποινές για τους προδότες, καθώς και το ξύλο που έδιναν οι δάσκαλοι στους μαθητές.

Δήμητρα Απέσσου