Μικρομαγειρέματα Γ΄ τάξης

Τα παιδιά της Γ΄ τάξης την Τρίτη 13 Μαρτίου έφτιαξαν στο σχολείο τρουφάκια. Τη συνταγή τη βρήκαν στο βιβλίο της Γλώσσας. Τα υλικά γνωστά: μπισκότα, βούτυρο, ζάχαρη άχνη, κακάο, τρούφα σοκολάτας. Η εκτέλεση πανεύκολη.                                        Ποιο ήταν όμως το μυστικό εκείνο που έκανε τη συνταγή τους ξεχωριστή; Μα η ιδέα της φιλίας και η ιδέα της συνεργασίας που πρόσθεσαν στα υλικά της συνταγής, έκαναν τα τρουφάκια τους νοστιμότερα!

 

Αντιμετώπιση ατυχημάτων στο Σχολείο

Το Σάββατο 3 Μαρτίου 2018 στις 17.00 στο χώρο της βιβλιοθήκης του σχολείου μας πραγματοποιήθηκε σεμινάριο πρώτων βοηθειών από τον κ. Τσέτσερη Θεόδωρο και την κα Παπουτσάνη Αγγελική. Όλα όσα μας παρουσίασαν ήταν πολύ ενδιαφέροντα και χρήσιμα τόσο ως για μας τους δασκάλους, όσο και τους γονείς. Ευχαριστούμε το σύλλογο γονέων για αυτή την πρωτοβουλία.

 

DSC_0840
DSC_0841
DSC_0842
DSC_0845
DSC_0847
DSC_0848
DSC_0850
DSC_0851
DSC_0855
DSC_0856
DSC_0857
DSC_0858
DSC_0860
DSC_0862
DSC_0863
DSC_0864
DSC_0865
DSC_0866
DSC_0867
DSC_0868
01/20 
start stop bwd fwd

 

ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΗΜΕΡΑΣ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ

3 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ

Η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία (International Day of Persons with Disabilities) καθιερώθηκε το 1992 με απόφαση της γενικής συνέλευσης του ΟΗΕ και τιμάται κάθε χρόνο στις 3 Δεκεμβρίου.

Η επιλογή της ημερομηνίας αυτής συνδέεται με την υιοθέτηση από το διεθνή οργανισμό στις 3 Δεκεμβρίου 1982 του προγράμματος δράσης για τα ΑΜΕΑ, το οποίο οδήγησε στην υπογραφή της διεθνούς Σύμβασης για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία στις 30 Μαρτίου 2007 (Η Κύπρος την κύρωσε το 2011 και η Ελλάδα το 2012).

Η Ημέρα αυτή δίνει την ευκαιρία στις κυβερνήσεις, στους οργανισμούς και στις κοινωνίες να εστιάσουν την προσοχή τους στα δικαιώματα και τις δυνατότητες των ανθρώπων με αναπηρία.

Ο όρος αναπηρία αναφέρεται στον περιορισμό λόγου, έργου ή άμεσης αντίληψης. Είναι αποτέλεσμα οργανικών ή περιβαλλοντολογικών αιτιών, που δημιουργούν ένα σύνολο εμποδίων σε σημαντικές πτυχές της ζωής, όπως η αυτοεξυπηρέτηση, η απασχόληση, η εκπαίδευση, η ψυχαγωγία και η γενικότερη κοινωνική συμμετοχή. Σύμφωνα με το Τμήμα Κοινωνικής Ενσωμάτωσης Ατόμων με Αναπηρίες, ένας στους έξι πολίτες στην Ευρωπαϊκή Ένωση αντιμετωπίζει κάποιο είδος αναπηρίας.

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας αναφέρει ότι περισσότερο από ένα δισεκατομμύριο άνθρωποι είναι άτομα με αναπηρία ενώ περίπου 190.000.000 αντιμετωπίζουν σημαντικές δυσκολίες στην καθημερινή τους ζωή. Τα άτομα με αναπηρία, αντιμετωπίζουν εμπόδια στην καθημερινή ζωή, εφόσον η κοινωνία πολλές φορές δε λαμβάνει υπόψη τα χαρακτηριστικά της συγκεκριμένης ομάδας πληθυσμού, τις δυνατότητες και τις ειδικές τους ανάγκες. Αναπηρία, πλέον θεωρείται το αποτέλεσμα της σχέσης των ικανοτήτων ενός ατόμου και των απαιτήσεων του περιβάλλοντος. Τα άτομα αυτά βιώνουν συχνά το φαινόμενο του "Κοινωνικού Αποκλεισμού". Αισθάνονται την περιθωριοποίηση και στέρηση της συμμετοχής στα κοινωνικά, δημόσια αγαθά και υπηρεσίες, που πρέπει να είναι κοινά σε όλους τους πολίτες ενός κράτους. Τα άτομα με αναπηρία δε ζητάνε να γίνει η ζωή τους ευκολότερη. Ζητάνε να γίνει η ζωή τους ΙΣΗ με τη δική μας. Στόχος πρέπει να είναι όχι η τυπική, αλλά η πραγματική ισότητα, η οποία σημαίνει ίσες ευκαιρίες στην κοινωνική, οικονομική και πολιτική ζωή. Αυτό που πρέπει να επιδιώκεται είναι ο σεβασμός της ατομικής και ομαδικής ιδιαιτερότητας.

Με γνώμονα τη μεταλαμπάδευση της παραπάνω αρχής για ισότητα με σύνθημα «όλοι διαφορετικοί, όλοι ίσοι» οργανώθηκε μια εκδήλωση ενημέρωσης και βιωματικής ευαισθητοποίησης μαθητών και εκπαιδευτικών στην αναπηρία. Συγκεκριμένα χωρίστηκε ο μαθητικός πληθυσμός σε τρεις ομάδες (Α και Β’ τάξη, Γ’ και Δ’, Ε και ΣΤ’) και αφού ενημερώθηκαν οι μαθητές για την αναπηρία, βίωσαν με το σώμα τους την αναπηρία μέσα από διάφορα βιωματικά παιχνίδια αλλά εκπαιδεύτηκαν και στη σωστή συμπεριφορά απέναντι σε διάφορες ομάδες ατόμων με αναπηρία.

Στην πρώτη ομάδα η ενημέρωση έγινε με εικόνες και σωστή απόδοση ονομασιών αλλά και με την παρακολούθηση παραμυθιού για τη διαφορετικότητα. Έπειτα οι μαθητές κλήθηκαν να διανύσουν απλές διαδρομές με κλειστά μάτια και αμέσως μετά εκπαιδεύτηκαν στη σωστή παροχή βοήθειας σε μια σειρά πιθανών προκλητικών καταστάσεων, για παράδειγμα τη θέαση ενός τυφλού ο οποίος προσπαθεί να διασχίσει το δρόμο ή την παροχή οδηγιών σε έναν Κωφό.

 Το κομμάτι της εκπαίδευσης και των βιωματικών παιχνιδιών υπήρξε κοινό σε όλες τις ομάδες με διαφοροποιήσεις ώστε να ανταποκρίνονται στις εκάστοτε ανάγκες. Στη δεύτερη και στην Τρίτη ομάδα ακολούθησε μια περαιτέρω εμβάθυνση στην αναπηρία σε κοινωνικό, ατομικό και επαγγελματικό επίπεδο. Τονίστηκε η έλλειψη υποδομών και προσβασιμότητας σε δημόσια κτίρια και επισημάνθηκαν οι ελλείψεις στο δήμο της Χίου (αυλακώσεις-διαδρομές για τυφλούς, ηχητικό φανάρι κ.τ.λ.). Ακόμη προβλήθηκαν βίντεο σχετικά με την καθημερινότητα των ατόμων με αναπηρία με έμφαση στην κινητική αναπηρία και την τύφλωση. Οι μαθητές ενημερώθηκαν σχετικά με την εκπαίδευση των ατόμων με αναπηρία σε καθημερινές δεξιότητες ζωής και αποσαφηνίστηκαν ζητήματα περί νομικού πλαίσιου αναφορικά με τους σκύλους-οδηγούς των τυφλών ατόμων.

Τέλος απαντήθηκαν εύλογα ερωτήματα των μαθητών για την αναπηρία και επισημάνθηκε πως η αναπηρία μπορεί να προκύψει στη διαδρομή του κάθε ανθρώπου σε αυτή τη ζωή, βλέποντάς το σαν κάτι που μπορεί να αφορά και εμάς στο άμεσο μέλλον. Τα ευχολόγια και οι αποφυγές δε βοηθούν παρά στη διαιώνιση των ανισοτήτων. Συνεπώς όλοι καλούμαστε να συνεισφέρουμε, με όποιο τρόπο μπορεί ο καθένας, στην αλλαγή της ζοφερής πραγματικότητας των ατόμων με αναπηρία. Συνεπώς, το νόημα της ημέρας ενημέρωσης μπορεί να αποτυπωθεί στο εξής σύνθημα: «όλοι διαφορετικοί, όλοι ίσοι»...

                                                                                                                           Η δασκάλα ειδικής αγωγής,

                                                              Ταλιάνη Ευστρατία.

SAM_4534
SAM_4535
SAM_4536
SAM_4538
SAM_4539
SAM_4540
SAM_4541
SAM_4542
SAM_4543
SAM_4544
SAM_4545
SAM_4546
SAM_4547
SAM_4548
SAM_4549
SAM_4550
SAM_4551
SAM_4552
SAM_4553
SAM_4554
01/20 
start stop bwd fwd

Δευ4Δεκ201709:48

Τοποθέτηση κλιματιστικών

   Ο Σύλλογος  Διδασκόντων  και οι μαθητές του 2ου Δημοτικού Σχολείου Βροντάδου Παναγίας Ερειθιανής ευχαριστούν θερμά το Σύλλογο Γονέων και κηδεμόνων του Σχολείου μας για τη δωρεά δύο κλιματιστικών ψύξης – θέρμανσης που τοποθετήθηκαν στις αίθουσες του νέου διδακτηρίου.

  Η δωρεά αυτή έρχεται να συμβάλλει στη βελτίωση των συνθηκών της σχολικής ζωής και στην εξυπηρέτηση μαθητών και εκπαιδευτικών.

                                                                 Με θερμές ευχαριστίες

 

                                                                                  Ο Σύλλογος Διδασκόντων

                                                                          Οι μαθητές                                                                         

 Εισόδια της Θεοτόκου

Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος τηρήθηκε το έθιμο του εορτασμού της γιορτής των Εισοδίων από το Σχολείο μας.  Το πρωί της Δευτέρας 20  Νοεμβρίου οι μαθητές του Σχολείου,  και οι γονείς τους στόλισαν με ευλάβεια την εικόνα. Το απόγευμα στις 19:00 έγινε με μεγάλη λαμπρότητα παρουσία πλήθους πιστών, η γιορτή στο αίθριο του Σχολείου. Ακολούθησε η λιτάνευση της εικόνας, η μεταφορά της στην εκκλησία της Παναγίας Ερειθιανής και η Ακολουθία του προεόρτιου εσπερινού. Το Σχολείο μας ευχαριστεί θερμά το Σύλλογο Βρονταδούσικων Εθίμων καθώς και το Σύλλογο Γονέων για τη συνεισφορά τους στον εορτασμό. Και του χρόνου!

DSC_1003.JPG
DSC_1010.JPG
DSC_1017.JPG
DSC_1025.JPG
DSC_1028.JPG
DSC_1037.JPG
DSC_1055.JPG
DSC_1060.JPG
DSC_1063.JPG
DSC_1079.JPG
01/10 
start stop bwd fwd