Ευρετήριο Άρθρου

 

{besps}italy11{/besps}

 
Ρώμη 8-13/2/2011


2ο Δ.Σ Βροντάδου Παναγίας Ερειθιανής ?Χίος .Συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί : Πλουμή Κωνσταντίνα,Αξιώτης Μανώλης και Βέρα Στεφανοπούλου.

Την Τρίτη 8 Φεβρουαρίου φθάσαμε στη Ρώμη. Την  Τετάρτη 9 Φεβρουαρίου  πήγαμε όλοι οι εκπαιδευτικοί στο σχολείο Σαντ Κουασιμόδος.Εκεί μας υποδέχθηκαν η Διευθύντρια, εκπρόσωπος του Δήμου, οι εκπαιδευτικοί του σχολείου, μαθητές και οι γονείς. Παρακολουθήσαμε μία εκδήλωση στην οποία τραγούδησαν τα παιδιά, έπαιξαν μουσική και παρουσίασαν ένα θεατρικό σχετικά με το νερό. Μετά το πέρας της εκδήλωσης μπορέσαμε να περιηγηθούμε στο χώρο που βρισκόμασταν και να δούμε τη δουλειά, που είχαν πραγματοποιήσει οι μαθητές του σχολείου,καθώς ήταν αναρτημένη στους τοίχους υπό τη μορφή πόστερς(στοιχεία από την ιστορία,λογοτεχνία,κουλτούρα,γλώσσα,ενεργειακές πηγές κάθε χώρας).  Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε τους χώρους του σχολείου, όπου μας δόθηκε η ευκαιρία να γνωρίσουμε τον τρόπο λειτουργίας του σχολείου και διεξαγωγής των μαθημάτων,καθώς και να συνομιλήσουμε με τους μαθητές  και τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς του σχολείου.
Νωρίς το απόγευμα έλαβε χώρα η πρώτη συνάντηση  της εκπαιδευτικής ομάδας στο Σχολείο Άντα Νέγκρι. Παρουσιάσαμε τις δραστηριότητες που είχε πραγματοποιήσει κάθε χώρα στο διάστημα Οκτώβριος 2010-Ιανουάριος 2011 και οργανώσαμε τις μελλοντικές μας συναντήσεις.
Την Πέμπτη 10 Φεβρουαρίου επισκεφθήκαμε το πάρκο Καφαρέλα,το οποίο βρίσκεται κοντά στο σχολείο. Ξεναγηθήκαμε στους χώρους συσκεύασης  νερού Egeria από τις πηγές που βρίσκονται μέσα στο πάρκο. Στη συνέχεια πήγαμε σε ένα σημείο του πάρκου, διαμορφωμένου κατάλληλα προκειμένου τα παιδιά του σχολείου να μπορούν να καλλιεργούν διάφορα φυτά. Παρακολουθήσαμε τους μαθητές να φυτεύουν , να δέχονται οδηγίες  και πληροφορίες για το πώς να καλλιεργούν τη γη. Ολοκληρώσαμε την παραμονή μας στο πάρκο με ξενάγηση μέσα σε αυτό από ειδικούς και ενημερωθήκαμε για την ιστορία του,που συνδέεται με τη ρωμαϊκή ,καθότι είναι γεμάτο με μνημεία, τις δράσεις και τα εκπαιδευτικά προγράμματα που πραγματοποιούνται σε αυτό.
Το απόγευμα της ίδιας μέρας επισκεφθήκαμε τις κατακόμβες του Αγίου Σεβαστιανού. Κατά τη διάρκεια αυτής της επίσκεψης αποκομίσαμε πληροφορίες που συνδέονται με τη ρωμαϊκή και χριστιανική ιστορία.
Την Παρασκευή 11 Φεβρουαρίου παραβρεθήκαμε η εκπαιδευτική ομάδα,μαζί με τους  μαθητές του σχολείου στην αίθουσα εκδηλώσεων του γυμνασίου «T.Mommsen». Εκεί ενημερωθήκαμε από μία βιολόγο για το ενυδρείο της Ρώμης , την ιστορία και τις δράσεις του, τους στόχους του και τα εκπαιδευτικά του προγράμματα. Στη συνέχεια μας παρουσίασαν το υλικό(ένα κόμικς σε ηλεκτρονική μορφή και μία ταινία 3D) που έχουν ετοιμάσει προκειμένου να ευαισθητοποιήσουν τα παιδιά  για θέματα μόλυνσης της θάλασσας. Συζητήσαμε πάνω στο θέμα και ανταλλάξαμε απόψεις.
Αργότερα επισκεφθήκαμε τους χώρους του σχολείου και μπορέσαμε να αποκομίσουμε πληροφορίες, για τον τρόπο λειτουργίας ενός γυμνασίου στην Ιταλία.
Νωρίς το απόγευμα της ίδιας ημέρας πραγματοποιήθηκε  δεύτερη συνάντηση της εκπαιδευτικής ομάδας .Συζητήσαμε για τη μορφή που θα έχει το οπτικοαουστικό λεξικό το οποίο θα βρίσκεται στην ιστοσελίδα του προγράμματος και καθορίσαμε και τις λέξεις-φράσεις που θα περιέχει. Πήραμε αποφάσεις για το πώς θα συγκρίνουμε μεταξύ τους τις ιστοριογραμμές εξέλιξης των μορφών ενέργειας της  κάθε χώρας, καθώς και για το πώς θα γίνει η αξιολόγηση του web-site.Τέλος συζητήσαμε και καθορίσαμε το πλαίσιο των δραστηριοτήτων που προβλέπονται να πραγματοποιηθούν στο διάστημα Φεβρουάριος-Ιούνιος  2011.
Το Σάββατο 12 Φεβρουαρίου επισκεφθήκαμε την Απία οδό. Πραγματοποιήσαμε έναν περίπατο και με τη βοήθεια ενός ξεναγού μπορέσαμε να πληροφορηθούμε για την ιστορία της περιοχής και τα εκάστοτε μνημεία.