Ευρετήριο Άρθρου

ΑΞΙΕΣ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ

Τάξη Δ, στα πλαίσια του προγράμματος Αγωγής Υγείας


Από τους μαθητές/μαθήτριες της Δ τάξης και τους εκπαιδευτικούς Τσατσαρώνη Μαρία, Βούλγαρη Κων/νο και την υποστήριξη της υπεύθυνης Αγωγής Υγείας Ταναίνη Σοφίας





 

{besps}ag_d_sm1{/besps}

















ΤΡΟΠΟΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΣΥΜΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ

  • Να μην τον/την κοροϊδεύουμε
  • Να βοηθάμε να καταλάβει, ότι δεν καταλαβαίνει.
  • Να ενθαρρύνουμε να είναι αισιόδοξος/η.
  • Να τον/την σεβόμαστε.
  • Να τον/την υποστηρίζουμε.
  • Να παίζουμε.
  • Να τον/την κάνουμε να γελάσει.
  • Να τον/την ρωτήσουμε και να τον/την ακούσουμε.
  • Να συζητήσουμε για αυτό που τον/την απασχολεί.
 
 
   

 

Ο κόσμος των ονείρων μας

 


Ήρωας καρδιάς

 

 










 {bepiv}25h-smal/hero.jpg{/bepiv}

 


Αυτό που μου αρέσει στην τάξη μου είναι :

 

Μάρθα: Ότι είναι στολισμένη.

Ισίδωρος: Τα κολάζ που φτιάχνουμε.

Σιδερής: Να φτιάχνουμε κατασκευές.

Γιάννης: Τα κολάζ.

Μιχαήλ: Οι ζωγραφιές.

Νίκος: Να βλέπω τους συμμαθητές μου.

Κλειώ:  Ότι είναι όμορφη.

Ελισάβετ: Η δασκάλα μου.

Κέλλυ: Που κάνουμε ομαδικές δουλειές.

Μέλη: Που βλέπω τους συμμαθητές μου και έχουμε καλή δασκάλα.

Σοφία: Οι ομαδικές δραστηριότητες.

Στέφανος: Ότι είμαστε όλοι φίλοι.

Γιώργος: Ότι είμαστε όλοι μαζί και παίζουμε πολλά παιχνίδια.

 

 


Αυτό που θα ήθελα για την τάξη μου είναι:

 

Μάρθα: Να είμαστε καλά παιδιά και να κάνουμε μουσική και εικαστικά.

Ισίδωρος: Να δουλεύουν τα καλοριφέρ.

Σιδερής: Να κάνουμε αισθητική αγωγή .

Γιάννης: Να κάνουμε περισσότερη ευέλικτη ζώνη.

Μιχαήλ: Να κάνουμε περισσότερη ευέλικτη ζώνη

Νίκος: Να άλλαζα το χρώμα

Κλειώ: Να ήταν μεγαλύτερη.

Ελισάβετ: Να αφιερώνουμε περισσότερο χρόνο στην ευέλικτη ζώνη και σε ευχάριστες δραστηριότητες.

Κέλλυ: Να τηρούν όλοι το συμβόλαιο της τάξης .

Μέλη: Να κάνουμε αισθητική αγωγή.

Σοφία: Κάθε ώρα να κάνουμε ευέλικτη ζώνη.

Στέφανος: Όταν μιλάει κάποιος να μη σηκώνουν οι άλλοι χέρι και διακόπτουν.

Γιώργος: Να αλλάξει το πάτωμα.

 

 


Ελισάβετ: Μια ημέρα στη ζωή ενός παιδιού σε έναν κόσμο γεμάτο αγάπη

 

 «Άμα με ρωτήσεις τι σημαίνει ξυπνητήρι δε θα ξέρω να σου απαντήσω. Ξυπνητήρι μου είναι τα πουλιά και οι ακτίνες του ήλιου που μπαίνουν σαν κλέφτες από το παράθυρο του δωματίου μου. Ξαφνικά ακούω τη φωνή της μαμάς μου: «Παιδί μου, ξύπνα έχουμε τηγανίτες με μέλι».  Μόλις το άκουσα αυτό, σηκώθηκα αμέσως, ντύθηκα γρήγορα και έτρεξα στην τραπεζαρία. Εκεί με περίμενε ένα πιάτο γεμάτο τηγανίτες βουτηγμένες στο λαχταριστό μέλι. Μαζί με τα αδέλφια μου τραγουδάμε και λέμε αστεία. Μόλις τελειώσουμε το πρωινό παίρνω την τσάντα μου  φιλώ τους γονείς μου και τα αδέλφια μου και βγαίνω έξω στην αυλή. Εκεί χαϊδεύω την αγαπημένη μου γάτα, τρώω βιαστικά μερικά γλυκά μούρα από τη μουριά μας και φεύγω για το σχολείο. Ο δρόμος είναι στενός και μικρός όμως γεμάτος δέντρα, όμορφα λουλούδια, πεταλούδες, μελισσούλες και πουλιά που κελαηδούν το μελωδικό τους τραγούδι. Όλοι οι γείτονες με καλημερίζουν όταν περνώ από τα σπίτια τους.

 Όταν φτάνω στο σχολείο όλοι οι συμμαθητές με καλημερίζουν θερμά «ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΟΥ». Οι δάσκαλοι είναι ευγενικοί και χαμογελαστοί. Το μάθημα μου αρέσει πολύ γιατί συνεχώς ακούμε μουσική και λέμε ιστορίες.

 Στα διαλείμματα όλοι παίζουμε ωραία. Δεν νικάει ο πιο δυνατός στη φωνή. Όλοι είμαστε φίλοι. Προσπαθούμε ο ένας να πραγματοποιήσει την επιθυμία του άλλου. Μιλάμε ευγενικά και δεν νευριάζουμε. Στο κρυφτό και στο κυνηγητό είμαστε δίκαιοι και δεν τα φυλάνε συνεχώς οι ίδιοι και δεν κοροϊδεύουμε αυτόν που δεν τα καταφέρνει. Αποχαιρετιόμαστε και φεύγουμε για τα σπίτια μας.

 Στην εξώπορτα με περιμένει η γατούλα μου. Τη χαϊδεύω και προχωρώ μυρίζοντας το φαγητό που ετοιμάζει η μαμά. Όταν μπαίνω με περιμένει μία έκπληξη. Ο παππούς και η γιαγιά έχουν έρθει. Θα φάμε μαζί. Πόσο χαίρομαι. Με τα αδέλφια μου αρχίζουμε τις τρελές φωνές μας.

 Το απόγευμα αφού διαβάσω τα λιγοστά μαθήματά μου και παίξω  πιάνο βγαίνω έξω και πηγαίνω στο πάρκο για να συναντήσω τους φίλους μου και να αρχίσουμε τα τρελά μας παιχνίδια.

 Τα παιχνίδια συνεχίζονται και στο σπίτι με τα αδέλφια μου. Το βράδυ φτάνει. Η μαμά μας διαβάζει παραμύθια, ο μπαμπάς μας κάνει αστεία, ενώ εγώ σιγοτραγουδώ στο κρεβάτι μου: « Αν όλα τα παιδιά της γης πιάνανε σφιχτά τα χέρια?».

 

Μια μέρα στη ζωή ενός παιδιού σ? έναν κόσμο γεμάτο αγάπη.ΚΕΛΛΥ

 

Η ζωή των παιδιών πρέπει να είναι γεμάτη αγάπη. Το πρωινό ξύπνημα πρέπει να ξεκινάει ήρεμα με ένα όμορφο πρωινό για να πηγαίνει καλά όλη η μέρα. Ένα γλυκό φιλί από τη μανούλα και να φεύγει για το σχολείο.

Στο σχολείο οι δάσκαλοι πρέπει να δείχνουν στα παιδιά αγάπη και κατανόηση. Επίσης να έχουν και υπομονή για να είναι και τα παιδιά ήρεμα.

Οι σχέσεις με τους φίλους τους πρέπει να είναι καλές και να τα? αφήνουν οι γονείς να παίζουν για να γίνουν κοινωνικά. Να είναι κοντά στα παιδιά τους και να τα συμβουλεύουν με πολύ αγάπη.

 

Μια μέρα στη ζωή ενός παιδιού σ? έναν κόσμο γεμάτο αγάπη. ΜΑΡΘΑ

 

Ξυπνάει το πρωί ήρεμη, χαρούμενη. Ντύνεται τρώει το φαΐ της και ξεκινάει για το σχολείο.

Μπαίνει στην τάξη αφήνει την τσάντα της στην καρέκλα και μετά πάει για προσευχή. Διαβάζει το μάθημα και χτυπάει το κουδούνι για έξω. Δε μιλάει άσκημα και δε μαλώνει με τα άλλα παιδιά. Μετά κάνουν τα υπόλοιπα μαθήματα και σχολνάνε.

Στην Αναστασία λένε να είναι καλή να προσέχει τη συμπεριφορά της και ό,τι και αν γίνει να μη χτυπάει.

 

 

 


Ταξίδι στην ονειρική χώρα της ειρήνης

 

Σοφία: Είχε γρασίδι, λουλούδια, χωρίς σκουπίδια, χωρίς πετρέλαιο, χωρίς καυσαέρια. Η λίμνη ήταν καθαρή. Ένιωθα όμορφα που ήμουν εκεί. Οι άνθρωποι ήταν φιλικοί, ήρεμοι  χαμογελαστοί.

 

Ελισάβετ: Πήγα στον ουρανό σε μια συννεφένια εξοχή. Όλα ήταν   άσπρα χωρίς σκουπίδια. Οι άνθρωποι ένιωθαν ίσοι   μεταξύ τους κανείς δεν παραπονούνταν και όταν μάλωναν σήκωναν το κεφάλι ψηλά και ένιωθαν καλύτερα. Ένιωθα ευχαριστημένη.

 

Νίκος: Εκεί δεν υπήρχαν αρχηγοί, βουλευτές και άλλοι πολιτικοί.Υπήρχαν κάδοι ανακύκλωση, ήταν όλα καθαρά. Κάνεις δεν  κρύωνε ή ζεσταινόταν . Μου άρεσε γιατί ήταν ήσυχα και ήρεμα. Οι άνθρωποι ήταν ευγενικοί.

 

Γιώργος Κ.: Η φούσκα με πήγε στη θάλασσα σε μια πόλη χωρίς σκουπίδια, αυτοκίνητα που δούλευαν όπως τα  ποδήλατα. Οι άνθρωποι δε μάλωναν τα όπλα τους  ήταν νεροπίστολα.

 

Μάρθα: Πήγα σε μια καταπράσινη πολιτεία, χωρίς σκουπίδια.  Υπήρχε μια καθαρή λίμνη. Τα σπίτια ήταν μικρά και  κολλημένα. Οι άνθρωποι κυκλοφορούσαν χωρίς αυτοκίνητα με ποδήλατα. Οι άνθρωποι έβρισκαν λύσεις στα προβλήματά τους κι έλυσαν τις διαφορές τους.

 

Μέλη: Ήταν πράσινη πολιτεία. Τα παιδιά δεν πήγαιναν σχολείο. Δεν ήθελα να επιστρέψω πίσω. Οι άνθρωποι ήταν πολλοί  καλοί.

 

Γιάννης: Πέταγα κάτω από ένα δάσος και κατέβηκα στη λίμνη. Είδα τον εαυτό μου χαρούμενο μέσα στη λίμνη. Κοντά στη λίμνη υπήρχε μια μικρή πόλη που οι άνθρωποι δε μάλωναν και δεν υπήρχαν σκουπίδια.

 

Κέλλυ: Πήγα σε μια πόλη που ήταν στην άκρη της σπηλιάς. Ήταν πεντακάθαρη. Δεν είχε αυτοκίνητα, αλλά μονόκερους. Περνούσα καλά. Εκεί έβρεχε χαμόγελα. Οι άνθρωποι ήτανΕυτυχισμένοι.

 

Κλειώ: Βρέθηκα σ? ένα δάσος όπου τα αυτοκίνητα δούλευαν με τον ήλιο και το φεγγάρι. Δεν υπήρχαν σκουπίδια. Οι άνθρωποι όταν μάλωναν έλυναν τις διαφορές τους.

 

Στέφανος: Οι άνθρωποι εκεί μετακινιόταν με άλογα , ζούσαν πάνω σε δέντρα, ήταν καλοσυνάτοι , φιλόξενοι κι ήρεμοι.

 

Ισίδωρος: Είδα ένα κάστρο. Όταν μπήκα μέσα είδα μια λίμνη.   Ένιωθα χαρά γιατί όλοι σέβονταν το περιβάλλον.

 

Γιώργος Π.: Πήγα στον Όλυμπο και συνάντησα το βασίλειο των θεών. Όλα ήταν καθαρά ήρεμα και γαλήνια

 


Παρουσιάζω το φίλο μου με ταπεινό τρόπο

 

Στέφανος  - Σοφία

Ο Στέφανος είναι καλός στην κιθάρα, στα Αγγλικά και στο μπάσκετ με τη βοήθεια των δασκάλων του.

Η Σοφία  είναι καλή στο μονόζυγο γιατί έχει δυνατά χέρια και στο στίβο γιατί την βοήθησε η προπονήτρια της

 

Γιάννης -  Νίκος

Ο Γιάννης είναι πολύ καλός στο ποδόσφαιρο και καλύτερος από ΄μένα  γιατί τον εκπαίδευσε ο προπονητής του. Είναι επίσης καλός στο play station γιατί του το έμαθε κάποιος μεγάλος.

Ο Νίκος είναι καλός στο να διαβάζει και στο τρέξιμο γιατί τον βοηθούν οι άλλοι.

 

Σιδερής -  Ισίδωρος

Ο Ισίδωρος προσέχει τους φίλους του και την οικογένεια του. Θεωρεί όλους τους συμμαθητές φίλους του και λέει πάντα την αλήθεια

Ο Σιδερής λέει πάντα την αλήθεια και προσέχει την οικογένεια του και τον εαυτό του.

Η Μέλη τόνισε ότι δεν περηφανεύονται ποτέ και ο Στέφανος ότι έχουν χιούμορ και συνεργάζονται.

Ο Γιάννης λέει ότι ο Σιδερής είναι χαμογελαστός και οι δυο είναι δυνατοί και γρήγοροι.

Η Μάρθα  σχολίασε ότι και οι δυο σέβονται και ενδιαφέρονται για τους συμμαθητές τους.

Η Κέλλυ διαπίστωσε ότι δεν δημιουργούν εντάσεις και δε φωνάζουν.

 

Στέφανος -  Μέλη

Η Μέλη είναι φιλική, αισιόδοξη και ειλικρινής.

Ο Στέφανος έχει κι αυτός τα ίδια χαρακτηριστικά

Η Κέλλυ είπε ότι είναι και οι δυο υποστηρικτικοί όταν οι συμμαθητές τους δυσκολεύονται σε κάτι.

Ο Σιδερής παρατήρησε ότι ο Στέφανος έχει χιούμορ και η Μάρθα ότι είναι καλός φίλος για όλους.

Είναι και οι δυο έξυπνοι σημείωσε ο Γιώργος Κ.

 

Μιχαήλ - Κλειώ

Ο Μιχαήλ είναι ειλικρινής, ήρεμος, βοηθητικός.(Κλειώ)

Η Κλειώ είναι υποστηρικτική, παρηγορητική, ήρεμη.(Μιχαήλ)

Και οι δυο είναι καλοί φίλοι και μας βοηθούν. (Μάρθα)

Μπορούμε να τους εμπιστευτούμε, έχουν χιούμορ( Στέφανος), είναι υπομονετικοί (Μέλη)είναι ευγενικοί και δε βρίζουν(Κέλλυ)

 

Νίκος -  Σοφία

Ο Νίκος  κρατά μυστικά και είναι καλός φίλος. (Σοφία)

Μας υπερασπίζονται, είναι υποστηρικτικοί (Στέφανος), μας βοηθούν όποτε τους χρειαζόμαστε (Μάρθα), είναι και οι δυο έξυπνοι( Γιάννης),μοιράζονται τα πράγματα τους και συγχωρούν εύκολα

 

Μάρθα  - Γιάννης

Ο Γιάννης σέβεται , κρατά μυστικά και είναι γελαστός. (Μάρθα)

Η Μάρθα  πέρα από τα παραπάνω είναι και ειλικρινής. (Γιάννης)

Η Μάρθα μοιράζεται τα πράγματά της. (Ισίδωρος)

Ο Γιάννης είναι ήρεμος χαρακτήρας.(Κέλλυ)

Είναι και οι δυο πολύ καλοί φίλοι και είναι γελαστοί. Ο Γιάννης μπαίνει στη θέση του άλλου. (Στέφανος)

 

Κέλλυ  - Γιώργος

Ο Γιώργος συμβουλεύει τους άλλους, είναι ειλικρινής τις περισσότερες φορές,  είναι παρηγορητικός.(Κέλλυ)

Η Κέλλυ είναι ειλικρινής, βοηθάει και συμβουλεύει τους άλλους. (Γιώργος)

Η Κέλλυ είναι δημιουργική. Ο Γιώργος είναι τρυφερός και χαμογελαστός.

Έχουν χιούμορ (Μιχαήλ)

Ο Γιώργος προσπαθεί να κάνει τους άλλους να γελάσουν όταν έχουν πρόβλημα.

Η Κέλλυ είναι ήρεμη και καλλιτεχνική φύση.

 


Ένας αξιαγάπητος άνθρωπος

 

Σ? ένα ταξίδι μας μια κοπέλα μας βοήθησε ανταλλάσσοντας μας τούρκικα νομίσματα που εμείς δεν είχαμε. (Κέλλυ)

Το αγαπημένο μου πρόσωπο είναι η γιαγιά μου γιατί με φροντίζει και με βοηθάει. Φέρεται σε όλους ευγενικά. (Γιώργος Κ.)

Το αγαπημένο μου πρόσωπο είναι η Αναστασία . (Μάρθα)

Αξιαγάπητο πρόσωπο είναι η μαμά μου γιατί βοηθάει τους άλλους χωρίς να γκρινιάζει . (Ισίδωρος)

Αξιαγάπητο πρόσωπο είναι η γιαγιά μου γιατί μας βοηθάει όλους για παράδειγμα όταν χτυπάμε μας περιποιείται. (Κλειώ)

Αξιαγάπητο πρόσωπο είναι ο Γιάννης ο φίλος μου που γνώρισα στον Άγιο Μάρκο γιατί βοηθάει όσους τον έχουν ανάγκη. (Μιχαήλ)

Η μαμά μου είναι το πιο αξιαγάπητο πρόσωπο γιατί όταν κάποιος της ζητάει βοήθεια λέει πάντα ναι. (Σιδερής)

Μια κυρία σ΄ ένα ταξίδι μας στη Μυτιλήνη μας έδωσε τα κλειδιά του εξοχικού της για να μείνουμε, ενώ δεν είχαμε που  να κοιμηθούμε. (Ελισάβετ)

Αγαπημένο μου πρόσωπο είναι ο ξάδελφος μου γιατί μιλάει ευγενικά και δε βρίζει. (Γιώργος Π.)

Αξιαγάπητο πρόσωπο είναι η Κατερίνα γιατί είναι καλή, ευγενική με καλή συμπεριφορά στους άλλους. (Γιάννης)

Αξιαγάπητο πρόσωπο είναι η γιαγιά μου γιατί είναι πολύ καλή, ευγενική μαζί μου και με τον αδελφό μου. (Μέλη)

Αγαπημένο μου πρόσωπο είναι η ξαδέλφη μου  η Σοφία γιατί είναι ήρεμη. (Σοφία)

Αξιαγάπητο πρόσωπο είναι ο φίλος μου ο Νίκος από τα λυκόπουλα γιατί με βοηθάει όταν χτυπήσω. (Στέφανος)

 

 


Ένας κόσμος αγάπης.


Δυο αρχηγοί σ΄ ένα κράτος έφτιαξαν δυο νόμους : Κάθε Κυριακή να υπάρχει γιορτή και οι άνθρωποι να χορεύουν.(Κέλλυ)

Κάναμε ένα ταξίδι , είδαμε ένα παιδάκι που είχε χτυπήσει και πήγαμε και το βοηθήσαμε . Οι γονείς του μας ευχαρίστησαν. (Μάρθα)

Μπήκα σε ένα αεροπλάνο πέταξα πάνω από τη γειτονιά μου και είδα ένα παιδάκι που έκλαιγε . Σταματήσαμε και το βοηθήσαμε. (Ισίδωρος)

Ανεβήκαμε στο αεροπλάνο και είδαμε ένα παιδάκι που είχε χαθεί. Το πήγαμε στη μαμά του κι εκείνη μας ευχαρίστησε. (Κλειώ)

Μπήκαμε στο αεροπλάνο είδαμε ένα παιδάκι που έκλαιγε και το πήγαμε στη μαμά του. (Μιχαήλ)

Με τη μαμά μου μπήκαμε σ ένα αεροπλάνο κι είδαμε ένα παιδάκι που έκλαιγε και το βοηθήσαμε. (Σιδερής)

Μπήκαμε στο αεροπλάνο πήγαμε σε μια χώρα που οι ηγέτες της έδιναν τους μισούς φόρους στα παιδιά που ήταν φτωχά . Τα παιδιά στο σχολείο έπαιζαν ήρεμα και βοηθούσε το ένα το άλλο.(Ελισάβετ)

Με το ποντικάκι ταξιδέψαμε μ? ένα διαστημόπλοιο . Πήγαμε σε μια χώρα που οι ηγέτες ήταν παιδιά . Τα παιδιά θα ζωγράφιζαν κάθε μέρα ένα θέμα για την αγάπη. (Νίκος)

Μπήκαμε σ? ένα αεροπλάνο με μια ομάδα χειρουργών και πήγαμε να βοηθήσουμε κάποιους ανθρώπους που είχαν γρίπη. Τους βάλαμε στο αεροπλάνο και τους πήγαμε στο νοσοκομείο . Έγιναν καλά και μας ευχαρίστησαν. (Γιώργος Π.)

Από το αεροπλάνο είδαμε ένα παιδί που έσπασε το χέρι του . Το πήγαμε στο νοσοκομείο . Στο σχολείο τα παιδιά ήταν καλά ήρεμα και οι  δάσκαλοι δεν φώναζαν.(Γιάννης)

Με το αεροπλάνο είδαμε παιδιά να μαλώνουν και τα βοηθήσαμε να λύσουν τις διαφορές τους. ( Μέλη)

Από το αεροπλάνο είδαμε ένα παιδάκι που είχε χτυπήσει . Το πήγαμε στους γονείς τους και εκείνοι χάρηκαν. Στο σχολείο τα παιδιά δε μάλωναν. (Σοφία)

Πετάξαμε πάνω από μια πόλη που οι ηγέτες ήταν ήρεμοι. Είδαμε μια πινακίδα που έγραφε να αγαπάτε τους άλλους και να τηρείτε  αυτόν τον κανόνα. Τα παιδιά στο σχολειό ήταν ήρεμα. (Στέφανος)

 


ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΗΣ Δ ΤΑΞΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΞΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

 

Σου άρεσε το πρόγραμμα των αξιών στην εκπαίδευση;

1.Θα το πω με τέσσερις λέξεις Ε.Κ.Τ.Π. είναι καταπληκτικό το πρόγραμμα.(Κέλλυ)

2.Μου άρεσε πάρα πολύ και θα ήθελα να το κάνουμε και του χρόνου.(Μέλη)

3.Πολύ και μου έφτιαξε λίγο τη συμπεριφορά μου.(Νίκος)

4.Μου άρεσε πάρα πολύ. (Γωγώ)

5. Μου άρεσε πολύ γιατί μάθαμε πολλά ο ένας για τον άλλο. Θα ήθελα πολύ να το συνεχίσουμε.(Κλειώ)

6. Μου άρεσε πολύ (Γιώργος Κ.)

7. Το πρόγραμμα μου άρεσε γιατί κάναμε δραστηριότητες. (Σοφία)

8. Μου άρεσε γιατί έμαθα να μιλάω πολύ ωραία.(Ισίδωρος)

9.Φυσικά ήταν πολύ ωραίο. (Μιχαήλ)

10. Μου άρεσε γιατί έμαθα τρόπους, έπαιζα παιχνίδια, έφτιαχνα ιστορίες και έκανα ζωγραφιές.(Γιώργος Π.)

11. Μου άρεσε πάρα πολύ το πρόγραμμα που κάναμε με την κυρία Μαίρη και τον κύριο Κώστα. (Σιδερής Φ.)

12. Το πρόγραμμα μου άρεσε και θα ήθελα και του χρόνου να συνεχιστεί. (Μάρθα)

13.Μου άρεσε πάρα πολύ και θέλω να το κάνουμε και του χρόνου.(Ελισάβετ)

14. Το πρόγραμμα μου άρεσε γιατί κάναμε πολλά πράγματα, όπως να παίζουμε να συζητάμε, να τραγουδάμε και να ζωγραφίζουμε.(Γιάννης)

15. Μου άρεσε πάρα πολύ!!! (Στέφανος)

 

 

Ποιες δραστηριότητες σου άρεσαν περισσότερο;

1.Η δραστηριότητα που μου άρεσε περισσότερο ήταν όταν σβήσαμε τα φώτα με την κυρία Σοφία Ταναΐνη

2. Δε μου άρεσε τίποτα περισσότερο μου άρεσαν όλα.

3.Η ειρήνη, γιατί κάναμε πολλές ζωγραφιές.

4. Μου άρεσε πολύ όταν ήμαστε με την κυρία Σοφία που παίζαμε με τη μικρή μπάλα. Μου άρεσε όταν φανταστήκαμε πως είμαστε μέσα σε μια φούσκα και μετά τη ζωγραφίσαμε. Μου άρεσε όταν γράψαμε μέσα στα λουλούδια.

5. Για μένα η καλύτερη δραστηριότητα ήταν το δέντρο των αξιών.

6. Όταν ήρθε η κυρία Σοφία.

7.Περισσότερο μου άρεσε τότε που κάναμε το δέντρο των αξιών.

8. Μου άρεσε η δραστηριότητα της αγάπης και της διαμάχης.

9.Μου άρεσε που ζωγραφίζαμε την ειρήνη.

10. Μου άρεσε όταν έφτιαξα λουλούδι και το δέντρο των αξιών με τους συμμαθητές μου.

11. Όταν φτιάξαμε τους αγαπημένους μας ήρωες και το δέντρο των αξιών.

12.Μου άρεσε η ζωγραφιά «Ο κόσμος των ονείρων μας», η αφίσα για την ειρήνη και η μέρα με την κυρία Σοφία.

13.Μου άρεσαν πιο πολύ οι ζωγραφιές που κάναμε με τους ήρωες.

14.Μου άρεσαν όλα αλλά πιο πολύ που ζωγραφίζαμε και που παίζαμε.

15.Από όλες τις δραστηριότητες μου άρεσε η ζωγραφική.

 

 

Πώς ένιωσες κατά τη διάρκεια του προγράμματος;

1.Ένιωθα πολύ ωραία και το περίμενα με ανυπομονησία.

2.Ένιωσα πολύ καλά και δε βαρέθηκα καθόλου.

3.Ηρεμία, χωρίς φωνές, χωρίς τίποτα.

5. Ένιωθα πιο ελεύθερη πιο κοινωνική για  να λέω τη γνώμη μου.

6. Μου φάνηκε πολύ ωραίο και γι αυτό θέλουμε να το συνεχίσουμε.

7.Ένιωσα μεγάλη χαρά.

8.Ένιωσα πάρα πολύ ωραία.

9.Ένιωθα πολύ ωραία που ξεκαθαρίζαμε τα προβλήματα μας.

10.Ένιωσα ένα πράγμα μέσα μου να άλλαξε.

11. Ένιωσα πάρα πολύ ωραία όταν κάναμε το πρόγραμμα γιατί περνούσαμε όμορφα.

12. Αισθάνθηκα πολύ ωραία και όλη η χρονιά πέρασε χαρούμενα.

13.Ένιωσα γαλήνια χαρούμενη και κάθε εβδομάδα το περίμενα με ανυπομονησία.

14. Ένιωσα πολύ ωραία με αυτό το πρόγραμμα και θέλω να το κάνουμε και στην Ε΄ τάξη.

15. Ένιωθα χαρούμενος.

 

 

Τι έμαθες από το πρόγραμμα;

1.Να συμπεριφερόμαστε καλά.

2.Εμαθα να σέβομαι τους συνάνθρωπους μου, περισσότερο να ζω καλύτερα και άρχισα να βελτιώνομαι σαν χαρακτήρας.

3.Να αγαπώ και να κάνω πράγματα με ηρεμία.

5. Να είμαι ήρεμη και ήσυχη.

6.Να βοηθάει ο ένας τον άλλο.

7.Από το πρόγραμμα έμαθα να είμαι καλύτερη.

9.Έμαθα ότι δεν πρέπει να ενοχλώ τον άλλο να τον βοηθάω.

10.Έμαθα να είμαι ευγενικός, να μη χτυπάω και να συγκρατώ τα νεύρα μου.

11. Έμαθα πώς να φέρομαι στους φίλους μου και στους γονείς μου.

12.Έμαθα να παίζω χωρίς να μαλώνω και να γελάω όλη την ώρα.

13.Την ταπεινότητα το πώς να γιατρεύω την καρδιά μου.

14. Να είμαι καλός ευγενικός.

15. Ότι πρέπει να αγαπώ τους φίλους μου, να λύνω ήρεμα τα προβλήματα μου και να ακούω τους άλλους

 

 

 

Σε ωφέλησε το πρόγραμμα και πώς;

 

1.Παλιά μιλούσαμε συνέχεια αλλά τώρα με το πρόγραμμα  υπάρχει βελτίωση.

2. Με ωφέλησε στο να έχω περισσότερους φίλους με καλό χαρακτήρα.

3.Με ωφέλησε πάρα πολύ και για πολλά πράγματα.

5.Με ωφέλησε σε πολλά πράγματα  αλλά το κυριότερο είναι ότι έμαθα πολλά πράγματα για τους φίλους μου που δεν ήξερα.

6. Έγινα καλύτερος με τους φίλους μου.

7 Έμαθα να παίζω χωρίς να μαλώνω.

8.Με ωφέλησε στο ότι δε μαλώνω και δε φωνάζω.

9. Ναι με ωφέλησε για να μη μαλώνω.

11. Έγινα καλύτερος συνομιλητής, έχω καλύτερη συμπεριφορά στους γύρω μου και ειδικά προς τους γονείς μου.

12.Με βοήθησε να παίζω ωραία και να είμαι χαρούμενη.

13.Με ωφέλησε γιατί έμαθα να κάνω πολλούς φίλους.

14. Το πρόγραμμα μου έμαθε να μπαίνω στη θέση του άλλου και  να τον καταλαβαίνω.

15. Ναι, γιατί δεν τσακώνομαι με τους άλλους τόσο συχνά όσο παλιά.

 

Τι θεωρείς σπουδαιότερο από όσα έμαθες;

1.Κατά τη γνώμη μου νομίζω πως είναι η αγάπη γιατί χωρίς αυτή δε θα μπορούσαμε να ζούμε με ειρήνη.

2.Θεωρώ σπουδαιότερο το ότι μπορώ να καταλάβω καλύτερα τις γνώμες των άλλων.

3.Να αγαπώ.

5. Υπάρχουν πολλά σπουδαία πράγματα αλλά το κυριότερο είναι να αγαπάμε ο ένας τον άλλο.

6. Την ειρήνη.

7.Θεωρώ σπουδαιότερο ότι έμαθα να είμαι πιο φιλική με τους άλλους.

8. Την αγάπη.

9. Θεωρώ ότι είναι σπουδαίο πως έμαθα να μη μαλώνω.

10. Θεωρώ σπουδαιότερο όταν έφτιαξα την παιδική χαρά της ειρήνης και την παιδική χαρά της διαμάχης.

11.Το σπουδαιότερο που έμαθα είναι η αγάπη προς όλους τους ανθρώπους.

12.Τα θεωρώ όλα πολύ ωραία.

13.Πολλά. Το σπουδαιότερο την ταπεινότητα.

14. Εγώ θεωρώ σπουδαιότερο το να σκέφτομαι πιο πολύ τους άλλους παρά έμενα.

15.Νομίζω ότι το σπουδαιότερο που έμαθα είναι να λύνω τα προβλήματα μου με ειρηνικό τρόπο.