Μικροί Καλλιτέχνες

Με αφορμή τους στόχους της ενότητας 21 της Γλώσσας της Β΄ τάξης «οι μαθητές να διαβάζουν και να ακολουθούν χρήσιμες οδηγίες» και «να δίνουν οδηγίες προφορικά και γραπτά» συνδυάζοντάς τους με τις γιορτές του Πάσχα ασχοληθήκαμε με τη ζαχαροπλαστική. Διαβάστε τι έγραψαν. (Το κείμενο είναι μια σύνθεση από αυτά που έγραψαν τα παιδιά στα τετράδιά τους)    (Κ. Κολάκη-δασκάλα Β΄ τάξης)

Χτες στην τάξη μας είχαμε μια ιδέα: να πάμε στη βιβλιοθήκη και να κάνουμε ένα ρεβανί για τους δασκάλους και για την τάξη μας.

Βάλαμε τα υλικά πάνω στο τραπέζι. Μετρήσαμε το σιμιγδάλι, το αλεύρι, τη ζάχαρη, το νερό.

Η κυρία έβαλε σιμιγδάλι σε ένα περίεργο «ποτήρι» με μοχλό και το ανοιγόκλεινε και το σιμιγδάλι έπεφτε στη λεκάνη. Κάναμε το ίδιο και με το αλεύρι.

Βάλαμε 1 κούπα ψιλό σιμιγδάλι, 1 κούπα αλεύρι, λίγο ξύσμα λεμονιού, λίγο αλάτι και 1 βανίλια για μυρωδιά και τα βάλαμε όλα μέσα σε μία λεκάνη και τα ανακατέψαμε.

Σε μια άλλη λεκάνη βάλαμε 6 αυγά, τα ανακατέψαμε με 1 κούπα ζάχαρη και τα χτυπήσαμε με το μίξερ μέχρι να ασπρίσουν τα αυγά και να γίνουν μία κρέμα.

Ρίξαμε το αλεύρι και το σιμιγδάλι μέσα στα αυγά.

Όταν ήταν έτοιμο το μείγμα το ρίξαμε στο ταψί που ήταν αλειμμένο με βούτυρο.

Πριν κάνουμε το σιρόπι έπρεπε να πάμε στο Ολοήμερο για να το ψήσουμε στον καινούργιο φούρνο που δώρισε ο Σύλλογος Γονέων στο σχολείο.

Το βάλαμε στο φούρνο που τον είχε ανάψει για να ζεσταθεί η κυρία Στάσα και το αφήσαμε να ψηθεί.

Είχε χτυπήσει κουδούνι για έξω, για διάλειμμα.

Μόλις μπήκαμε μετά το διάλειμμα μέσα στην κουζίνα μοσκοβολούσε.

Μετά γυρίσαμε στη Βιβλιοθήκη για να κάνουμε το σιρόπι.

Βάλαμε μέσα στο τσουκάλι 2 ½ κούπες ζάχαρη και 2 ½ κούπες νερό και έγινε άσπρο νερό. Το άσπρο νερό το βάλαμε στο μάτι της κουζίνας για να βράσει. Μέσα ρίξαμε φλούδες από λεμόνι. Το αφήσαμε 5 λεπτά να βράσει, ρίξαμε μέσα 2 κουταλιές χυμό λεμονιού και 2 κουταλιές φρέσκο βούτυρο και το αφήσαμε να βράσει ακόμα 5 λεπτά.

Βγάλαμε το ταψί από το φούρνο και το σιροπιάσαμε.

Η κυρία έριχνε το σιρόπι, το ρεβανί το ρουφούσε και η κυρία έβαζε ακόμα περισσότερο.

Το αφήσαμε στο σχολείο για να το φάμε την επόμενη μέρα.

Η κυρία είπε πως μπορούμε να το φάμε με παγωτό.

Β΄ τάξη (10-4-2014)

 

Τετ15Ιουν201104:58

Με αφορμή την επίσκεψη της Ε΄τάξης στη Νέα Μονή


 

Η Α τάξη μέσα από το μάθημα της Φυσικής Αγωγής δημιούργησε με σωματικά σχήματα όλα τα γράμματα του αλφάβητου.Τα παιδιά πειραματίστηκαν φτιάχνοντας με το σώμα τους πρωτότυπα σχήματα ,με φαντασία και δημιουργικότητα συνεργάστηκαν με τους συμμαθητές τους και κιναισθητικά έφτιαξαν τα γράμματα.Στην συνέχεια διάβασαν το παραμύθι της Στέλλας Μιχαηλίδου «ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΤΟΥ ΡΟ» και δραματοποίησαν σκηνές από το κείμενο που αναφέρεται στην προσπάθεια το ΡΟ να μπει πρώτο στο αλφάβητο.

Παρ15Απρ201107:04

«Το ηλιακό λεωφορείο»

   Με αφορμή το ποίημα της Μαριάννας Κριεζή «Το ηλιακό λεωφορείο», οι μαθητές της Γ΄τάξης του σχολείου μας ζωγράφισαν τα δικά τους «εναλλακτικά» λεωφορεία!
 Τα «αλλιώτικα» οχήματα των παιδιών χρησιμοποιούν για καύσιμα φρούτα, λουλούδια, καρπούς και ηλιακή ενέργεια. Δεν κυκλοφορούν στους συμβατικούς ασφαλτοστρωμένους δρόμους,αλλά πάνω σε νότες, σε λουλούδια, στο ουράνιο τόξο, στα αστέρια και στον ουρανό.

 

 Με αφορμή την ενότητα "Σκανταλιές" του μαθήματος της Γλώσσας που είχε θέμα την τέχνη της ζωγραφικής επισκεφθήκαμε η Α΄τάξη την Παρασκευή 11 Μαρτίου 2011 το εργαστήρι ζωγραφικής και αγγειοπλαστικής της κ. Δέσποινας Καλαγκιά στο Βελονά του Βροντάδου. Έτσι δόθηκε η ευκαιρία στα παιδιά να έρθουν σε επαφή με έργα τέχνης, να τα παρατηρήσουν, να βρεθούν στο χώρο έμπνευσης και δημιουργίας της ζωγράφου και να γνωρίσουν την τεχνοτροπία της. Η ίδια παρουσίασε στους μαθητές τα εργαλεία της και τους μίλησε για τα μυστικά των χρωμάτων. Ανέπτυξαν και τον προφορικό τους λόγο αφού έγινας μικροί δημοσιογράφοι και της πήραν συνέντευξη. Τέλος η επίσκεψη μας έδωσε την αφορμή για δημιουργική γραφή αφού τα παιδιά, επιστρέφοντας στο σχολείο, ζωγράφισαν και έγραψαν για τις εντυπώσεις τους.

{besps}kalagia_ataxi_11{/besps}