Καινοτόμες δράσεις

Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας : Έκφραση των συναισθημάτων μέσα από τις κινήσεις.

Τάξη Β΄- Υπεύθυνη εκπαιδευτικός : Λουίζα Μιχαλακοπούλου

{besps}ag_yg_louiza_010_sm{/besps}

 

Παρουσίαση μαθητών: Ζήτάμε από τα παιδιά να μας πει το καθένα το όνομά του χρησιμοποιώντας κινήσεις .

Συζήτηση για το σώμα μας: Το σενάριο με την ΛΙΛΙΚΙΑ

Αναγνώριση των μερών του σώματός μας (ζέσταμα)

Αναγνώριση των επιπέδων (ψηλά - χαμηλα, αριστερά - δεξιά, εμπρός - πίσω)

Κλήρωση Ομάδων

Συναισθήματα: Ζητάμε από τους μαθητές να μας εκφράσουν κινητικά συναισθηματικές καταστάσεις ( λύπη, θυμός, φόβος, αγάπη).

Παιχνίδι: Σε ομάδες τα παιδιά παρουσιάζουν τις λέξεις που έχουν.

Συζήτηση: Πώς νιώθω το σώμα μου, όταν λυπάμαι, φοβάμαι, θυμώννω, αγαπώ.

Παρουσίαση Σεναρίου: οι μαθητές ακούν μία ιστορία και την εκφράζουν κινητικά.

Χρώματα και Συναισθήματα: Ζητάμε από τα παιδιά να μας που ποια χρώματα θα αντιστοιχούσαν στα παραπάνω συναισθήματα : ( Λύπη - Μαύρο, Θυμός - Κόκκινο, Φόβος - Γκρί, Αγάπη - Ροζ)

Κίνηση με μαντίλια: Με τα αντίστοιχα χρώματα τα παιδιά εκφράζουν το συναίσθημα της ομαδας τους σε σχέση με την κατάσταση και το χρώμα.

Παράγονες της κίνησης: Βάρος, Χρόνος, Χώρος, Ροή.

Παιχνίδι με το μπαλάκι χρησιμοποιώ μόνο χέρια, μόνο πόδια.

Κατηγορίες δράσης - σχέσεις: Κοντά - Μακριά, Επαφή με τα μάτια, Περιβάλλον χωρίς να αγγίζω, Άγγιγμα.

Συζήτηση- συμπέρασμα - αξιολόγηση.

 Επίσκεψη στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ομηρούπολης

 

 

 Την Τρίτη 26 Ιανουαρίου 2010 πήγαμε εκδρομή με την τάξη μας. Επισκεφτήκαμε και παρακολουθήσαμε το περιβαλλοντικό πρόγραμμα «Η Κλειδού Ανθίζει Ακόμη» στις εγκαταστάσεις του ΚΠΕ Ομηρούπολης. Μας υποδέχτηκε η εκπαιδευτικός βιολόγος κυρία Μαρία Στέλλα που είχε ένα πλατύ χαμόγελο .Ύστερα είδαμε το χείμαρρο που φυσικά το νερό έτρεχε προς τη θάλασσα . Συζητήσαμε για τα ζώα και τα φυτά που ζουν κοντά ή μέσα στο ποτάμι όπως βατράχια, ζωύφια, κουνούπια ή φυτά όπως πλάτανοι, ευκάλυπτοι, ιτιές. Μετά  μπήκαμε στο κτίριο, μας έδειξαν φωτογραφίες από τη χλωρίδα και την πανίδα  της Χίου. Είδαμε αετούς, φίδια, γεράκια, κοκκινολαίμηδες και άλλα πουλιά ή θηλαστικά. Ακόμη είδαμε ορχιδέες, πεύκα, σκίνους, λαλάδες, και άλλα δέντρα μας έδειξαν ακόμη πως δημιουργούνται οι πηγές. Κάναμε ένα διάλειμμα και μετά βγήκαμε έξω για να δούμε τα σκουπίδια που έχουν πετάξει διάφοροι περαστικοί  κάποια από αυτά είναι αυτοκίνητα, μπανιέρες, λεκάνες και φυσίγγια. Ύστερα παίξαμε δύο παιχνίδια που το μήνυμα που μας έδωσαν ήταν  πόσο ενωμένα είναι όλα τα ζώα και τα φυτά. Μπήκαμε πάλι στο κτίριο και αυτή τη φορά είδαμε την παράσταση «Ο   Καραγκιόζης Δασοφύλακας».  Το μήνυμα της παράστασης ήταν ότι  όλοι  πρέπει να προστατεύουμε το δάσος. Βγάλαμε αναμνηστικές φωτογραφίες και φύγαμε .Από όλα αυτά μάθαμε ότι όλοι πρέπει να προστατεύουμε τη φύση .

 

 

 

Ευάγγελος Μιχάλας, τάξη Ε΄

 

Τετ16Δεκ200909:04

 

 Απάντηση στα μηνύματα που παίρνουμε με αφορμή την παρουσία του Σχολείου μας στο βιβλίο της Γλώσσας της Δ΄τάξης του δημοτικού σχολείου

Φίλοι και Φίλες

Λάβαμε τα μηνύματά σας και σας ευχαριστούμε. Σας γράφουμε αυτό το γράμμα για να απαντήσουμε στις ερωτήσεις σας για τα «Οικολογικά Σχολεία». Υπεύθυνος του προγράμματος είναι η Ελληνική Εταιρεία Προστασίας της Φύσης. Σ΄ αυτήν έκανε αίτηση το σχολείο μας το 1998. Για τη συμμετοχή στο πρόγραμμα έπρεπε να το επιθυμούν ο διευθυντής και δυο τουλάχιστον δάσκαλοι και να έχουν ασχοληθεί με περιβαλλοντικά προγράμματα. Η αίτηση εγκρίθηκε και το πρόγραμμα ξεκίνησε το 1999.

Στόχος ήταν ένα καλύτερο αύριο. Να μάθουν οι μαθητές να προστατεύουν το περιβάλλον, να μην το ρυπαίνουν αλλά και να αλλάξουν τη συμπεριφορά τους απέναντι στη φύση. Η διάρκεια του προγράμματος ήταν τρία χρόνια. Τον πρώτο χρόνο δάσκαλοι και μαθητές ασχολήθηκαν με την ενέργεια, το δεύτερο με το νερό και τον τρίτο με τα απορρίμματα. Κάθε χρόνο δάσκαλοι και μαθητές έφτιαχναν το Οικοκώδικα συμπεριφοράς που έλεγε τι πρέπει να κάνουν οι άνθρωποι για να προστατέψουν το περιβάλλον και προγραμμάτιζαν δραστηριότητες. Έτσι οι μαθητές έκαναν εκπαιδευτικές επισκέψεις στο εργοστάσιο της ΔΕΗ, στο Βιολογικό Καθαρισμό, σε αιολικό πάρκο, σε χωματερή κ. ά., για να μάθουν περισσότερα πράγματα , καλούσαν στο σχολείο για να μιλήσουν στα παιδιά λιμενικούς, γεωλόγους, νερουλάδες, πήραν συνεντεύξεις από το Νομάρχη και το Δήμαρχο. Καθάρισαν ακτές, ανακύκλωσαν χαρτί και αλουμίνιο, έκαναν σκετς και κουκλοθέατρο σχετικά με το περιβάλλον, ζωγράφισαν, έκαναν κατασκευές και πολλές άλλες δραστηριότητες. Κάνοντας τα δύο τρίτα των δραστηριοτήτων που είχαν προγραμματίσει κατάφεραν να ονομαστεί το σχολείο μας « Οικολογικό» και να επιβραβευτεί με την οικολογική σημαία.

Εμείς σήμερα νιώθουμε περήφανοι που το σχολείο μας, πήρε αυτόν τον τίτλο και χαιρόμαστε που κι άλλα σχολεία της χώρας μας γνώρισαν το δικό μας απ? αυτήν τη δραστηριότητα και θέλουν να συμμετέχουν κι εκείνοι σ? αυτό το πρόγραμμα.

Δυστυχώς τώρα για το σχολείο μας  έχει τελειώσει αυτό το πρόγραμμα. Όμως εμείς ακόμα συνεχίζουμε αυτόν τον αγώνα. Κάνουμε ανακύκλωση πλαστικού και μπαταριών και παράλληλα προσπαθούμε να έχουμε το σχολείο μας καθαρό, χωρίς σκουπίδια και επιδιώκουμε να μη σπαταλάμε νερό και ενέργεια.

Σας ευχαριστούμε

Φιλικά

Οι μαθητές της Δ΄ τάξης

Του 2ου Δημοτικού σχολείου Βροντάδου

 

ΥΓ: Περισσότερες πληροφορίες για το σχολείο μας μπορείτε να αντλήσετε από την νέα μας ιστοσελίδα : http://2dim-vront.chi.sch.gr

ΑΞΙΕΣ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ

Τάξη Δ, στα πλαίσια του προγράμματος Αγωγής Υγείας


Από τους μαθητές/μαθήτριες της Δ τάξης και τους εκπαιδευτικούς Τσατσαρώνη Μαρία, Βούλγαρη Κων/νο και την υποστήριξη της υπεύθυνης Αγωγής Υγείας Ταναίνη Σοφίας





Πεμ29Οκτ200915:35
 
 

 

Υποκατηγορίες