Δευ25Μαρ201907:50

Με αντιπροσωπία μαθητών της ΣΤ τάξης στη Γαλλία για το erasmus

Το ErasmusPaperCaicque στη Γαλλία προέβλεπε και συμμετοχή μαθητών για τη βδομάδα 17 ως 23 Μαρτίου. Η εμπειρία για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς ήταν μοναδική. Θα ακολουθήσει κείμενο με τις εντυπώσεις των μαθητών. Το ταξίδι στη Γαλλία ήταν για μένα μια σπουδαία εμπειρία. Από όταν μάθαμε πως θα συμμετέχουμε στο πρόγραμμα του Erasmus με το σχολείο μας η χαρά μου και η αγωνία μου ήταν πολύ μεγάλη. Μου αρέσουν πολύ τα ταξίδια και θέλω πολύ να γνωρίζω άλλους τόπους και άλλους ανθρώπους. Το σχολείο μου και οι δάσκαλοι μου, μου έδωσαν αυτή την ευκαιρία και τους ευχαριστώ πολύ. Την ημέρα των γενεθλίων μου αναχωρήσαμε από τη Χίο με προορισμό τις Βρυξέλλες. Δεν είχα ξανακάνει τόσο μεγάλη πτήση με αεροπλάνο και η αλήθεια είναι πως δεν ενθουσιάστηκα γιατί ήταν λίγο βαρετά και κουραστικά. Όταν φτάσαμε στις Βρυξέλλες μας περίμενε ένα πουλμανάκι για να μας πάει στην μικρή πόλη Tourcoing της Γαλλίας . Ο καιρός ήταν βροχερός και κρύος και εγώ κοιμόμουν σε όλη τη διαδρομή. Πήγαμε στο ξενοδοχείο, αφήσαμε τα πράγματα μας , πήγαμε για φαγητό και στη συνέχεια πήγαμε όλοι για ύπνο. Το επόμενο πρωί αρχίσαμε να βλέπουμε και να διαπιστώνουμε πόσο διαφορετικές είναι οι πόλεις μας. Η Lille ήταν πεντακάθαρη, είχε πολλά καλοδιατηρημένα μνημεία, είχε μετρό και οι άνθρωποι σεβόταν την πόλη τους και τους κανόνες της. Περνούσαν μόνο από τις διαβάσεις των πεζών, τάιζαν τα πουλιά, ήταν ήρεμοι αλλά δεν ήτα και τόσο έξω καρδιά σαν και εμάς τους Έλληνες. Το σχολείο που μας φιλοξένησε ήταν τεράστιο. Είχε καφετέρια, κουζίνα για να τρώνε οι μαθητές, εσωτερικό γήπεδο, αίθουσα υπολογιστών, μεγάλη βιβλιοθήκη, ιατρείο και χώρο φύλαξης μικρών παιδιών. Οι μαθητές, οι δάσκαλοι και οι εργαζόμενοι ήταν πάρα πολλοί και φιλόξενοι αλλά δεν ήξεραν καλά Αγγλικά. Στο πρόγραμμά συμμετείχαν και παιδιά από άλλες χώρες, όπως η Τουρκία, η Ιταλία, η Γερμανία. Εμείς όπως και τα άλλα παιδιά παρουσιάσαμε τη χώρα μας, το νησί μας και το σχολείο μας. Ανταλλάξαμε πληροφορίες για τους πολιτισμούς μας και τις κουλτούρες μας, τα έθιμα και τις παραδόσεις μας. Κάναμε φιλίες με τα παιδιά των άλλων χωρών, παίξαμε πινκ πονκ στο γυμναστήριο του σχολείου, γνωρίσαμε τη συναρπαστική ζωή του Σουλεϊμάν που ήταν εργαζόμενος στο σχολείο. Μας μίλησε για τις δυσκολίες που αντιμετώπισε μέχρι να φτάσει από την πατρίδα του στη Γαλλία για να βρει μια καλύτερη ζωή. Φτιάξαμε παραδοσιακά γαλλικά γλυκά και χορέψαμε στη γιορτή που έκαναν προς τιμήν μας οι Γάλλοι.                Πήγαμε και σε ζωολογικό κήπο και περάσαμε πολύ όμορφα. Είδαμε ζώα που δεν γνωρίζαμε όπως τον Τάπηρο. Είδαμε καγκουρό και αγριόγατο. Το φαγητό στη Γαλλία ήταν ωραίο. Τα μεσημέρια τρώγαμε στο σχολείο και το βράδυ μας πήγαιναν οι δάσκαλοι μας σε εστιατόρια. Φάγαμε παγωτό, κρέπες με σαντιγή και μερέντα και εγώ ένα βράδυ δοκίμασα το ρακλέτ, ένα φαγητό γνωστό στη βόρεια Γαλλία με λιωμένο ελβετικό τυρί, αλλαντικά, πικλές, ψητή πατάτα στο τζάκι και ντομάτα. Κάναμε μια ημερήσια εκδρομή στο Παρίσι. Δυστυχώς δεν προλάβαμε να δούμε πολλά πράγματα. Είδαμε τον πύργο του Άιφελ, την Παναγία των Παρισίων, το Μουσείο του Λούβρου αλλά από μακριά. Κάναμε βόλτα το Σηκουάνα με Ferry boat και γενικά γεμίσαμε τα κινητά και το μυαλό μας με πολύ όμορφες εικόνες. Στο Παρίσι είχε πάρα πολύ κόσμο και πολλά αυτοκίνητα αλλά ήταν πραγματικά μια όμορφη πόλη. Αυτή η εβδομάδα στη Γαλλία θα μου μείνει αξέχαστη. Κατάφερα να γνωρίσω περισσότερο τους συμμαθητές μου και τους δασκάλους μου. Έμεινα μακριά από το σπίτι μου χωρίς να δυσκολευτώ καθόλου και δεν άφησα κανέναν και τίποτα να με στεναχωρήσει. Έγινα πιο δυνατός και πιο υπεύθυνος. Το μόνο που με στεναχωρούσε ήταν πως μου έλειπαν οι φίλοι μου και το σχολείο μου. Εύχομαι να έχω ξανά τέτοιες ευκαιρίες στη ζωή μου και γενικά να έχουμε τη δυνατότητα όλοι οι μαθητές των ελληνικών σχολείων να κάνουμε τέτοια ταξίδια. Μανώλης Ασπρούλης

Αυτό το ταξίδι για όλους μας ήταν μεγάλη εμπειρία ζωής. Μάθαμε πολλά πράγματα και σημαντικά. Το σχολείο στη Γάλλια ήταν πολύ όμορφο ,καθαρό και κυρίως οι δάσκαλοι ήταν πάντα φιλικοί και είχαν οργανώσει τις δραστηριότητες μας τέλεια. Μάλιστα υπήρχε μία καθηγήτρια, η Κυρία Ζωή που ήταν πάντα πολύ ευγενική και γλυκιά. Ευτυχώς ήξερε την γλώσσα μας και έτσι μπορούσαμε να της εκφράσουμε άνετα τις απορίες μας. Πρώτη μέρα γνωριστήκαμε με τα άλλα παιδιά και τους περιγράψαμε το σχολείο μας, το νησί μας και άλλα που τους εντυπωσίασαν. Οι δάσκαλοι μας ήταν πάντα προσεκτικοί και ό,τι θέλαμε προσπαθούσαν να το κάνουν. Τις επόμενες μέρες χωρισμένοι σε ομάδες που αποτελούνταν από ένα παιδί από κάθε χώρα συνεργαστήκαμε και φτιάξαμε μία αφίσα με τις εργασίες μας. Στην δική μου ομάδα υπήρχαν οι εθνικότητες της Τουρκιάς, της Γερμανίας, της Γαλλίας και της Ιταλίας. Τα απογεύματα τα αφιερώναμε σε βόλτες στη LILLE. Είναι πολύ όμορφη με ομοιόμορφη αρχιτεκτονική στα σπίτια, καθαρούς δρόμους, με πελώρια πάρκα και έναν ζωολογικό κήπο με πολλά είδη πτηνών που μας τράβηξαν αμέσως την προσοχή. Την τελευταία μέρα στο σχολείο ασχοληθήκαμε με την μαγειρική πάνω σε γαλλικές συνταγές, τάρτα και cake. Το βράδυ μας αποχαιρέτησαν με ένα καταπληκτικό πάρτι όπου χορέψαμε ελληνικούς αλλά και ξένους χορούς και απολαύσαμε ένα ωραίο βραδινό φαγητό. Την Παρασκευή πήγαμε στο Παρίσι με λεωφορείο και επιβιβαστήκαμε σε ένα καραβάκι και διασχίσαμε τον Σηκουάνα. Όσο διασχίσαμε τον Σηκουάνα παίρναμε μία γεύση από τα αξιοθέατα όπως τον επιβλητικό πύργο του Άιφελ, την καταπληκτική Παναγία των Παρισίων και το πελώριο μουσείο του Λούβρου. Αυτό το ταξίδι ολοκληρώθηκε το Σαββάτο με την αναχώρησή μας από την Γαλλία. Χριστίνα Γκοζγκόζη

Το πρόγραμμα Erasmus ήταν για εμένα μια τεράστια εμπειρία. Καταρχήν ήταν η πρώτη φορά που έμπαινα σε αεροπλάνο.Αρχικά όταν φτάσαμε στη Γαλλία ήμουν πολύ χαρούμενη και ενθουσιασμένη .Το βράδυ της Κυριακής βγήκαμε για φαγητό με Γερμανούς και Ιταλούς που είχαν και αυτοί έρθει στη Γαλλία με το ίδιο πρόγραμμα. Όλοι ήμασταν «μαζεμένοι». Για την ακρίβεια δεν ανταλλάξαμε κουβέντα. Την πρώτη μέρα που πήγαμε σχολείο έτρεμα στην κυριολεξία. Ήταν κάτι καινούριο για εμάς οπότε χρειαζόταν λίγος χρόνος για να νιώσουμε οικεία. Εξαιρετικά περάσαμε την Τετάρτη όπου πήγαμε στη πόλη Λιλ. Είδαμε πάρα πολλά αξιοθέατα, φάγαμε, γελάσαμε και γυρίσαμε στο ξενοδοχείο με το μετρό. Την Πέμπτη τελειώσαμε τις εργασίες και μετά πήγαμε να μαγειρέψουμε. Η ομάδα μου, δηλαδή ο Μανώλης ο Κωνσταντίνος και εγώ μαγειρέψαμε γευστικότατα παν κέικς. Μετά γυρίσαμε στο ξενοδοχείο .Το βράδυ έπρεπε να είμαστε αρκετά ξεκούραστοι γιατί το σχολείο θα μας αποχαιρετούσε με πάρτυ που θα διοργάνωνε στο χώρο της τραπεζαρίας του . Για άλλη μία φορά ήπιαμε, φάγαμε, αλλά και χορέψαμε κάποιους χιώτικους χορούς που είχαμε προετοιμάσει. Χορέψαμε τον Πυργούσικο και τον Ζορμπά. Τη Παρασκευή πήγαμε στο Παρίσι. Περάσαμε κάτω από το ομορφότερο αξιοθέατο του κόσμου. Τον Πύργο του ‘Αιφελ. Επίσης περάσαμε και μπροστά από την Παναγία των Παρισίων με το φέρι μπόουτ. Γυρίσαμε στο ξενοδοχείο πολύ κουρασμένοι αλλά γεμάτοι από όμορφες εικόνες και αναμνήσεις.Το Σάββατο ξυπνήσαμε νωρίς το πρωί και ετοιμαστήκαμε για το αεροδρόμιο. Όταν φτάσαμε στις Βρυξέλλες αγοράσαμε δώρα και αναμνηστικά για τους δικούς μας. Ο δρόμος της επιστροφής ξεκίνησε...Βρυξέλλες-Αθήνα, Αθήνα-Χίο. Το ταξίδι στη Γαλλία θα μου μείνει αξέχαστο! Ευχαριστώ πολύ τους δασκάλους για την ευκαιρία που μου έδωσαν και περισσότερο τους δύο συνοδούς μας που μας πρόσεχαν! Αυγούστα Λιαδή

Πριν από λίγες μέρες έλαβα μέρος στο Πρόγραμμα Έρασμος, που έγινε στην Τουρκουάν της Γαλλίας. Έξι μαθητές από το σχολείο μας και δύο δάσκαλοι ταξιδέψαμε στη Γαλλία, οπού μαζί με σχολεία από άλλες χώρες εκτελέσαμε κοινές δράσεις.          Το πρόγραμμα είχε διάρκεια πέντε ημέρες και πραγματοποιήθηκε στο ΕΠΑΛ «Lycee Marie Noel». Το θέμα του ήταν η συμβίωση μαθητών από διάφορα μέρη του κόσμου, στο ίδιο σχολικό περιβάλλον. Μέσα από αυτό το πρόγραμμα είχα την ευκαιρία να δω πως λειτουργούν τα σχολεία στο εξωτερικό, να κάνω καινούργιους φίλους, να εξασκήσω τα αγγλικά και τα γαλλικά μου     και να γνωρίσω τον πολιτισμό άλλων λαών. Βέβαια το πρόγραμμα ήταν αρκετά κουραστικό και απαιτητικό, αφού έπρεπε να ετοιμάζουμε και να παρουσιάζουμε, καθημερινά μία εργασία. Σε αυτό μας βοήθησαν τόσο οι δικοί μας όσο και οι ξένοι δάσκαλοι. Αν και από την πρώτη μέρα το άγχος ήταν μεγάλο, οι δάσκαλοι μας έκαναν να αισθανθούμε πολύ άνετα.           Επίσης ήμασταν εξαιρετικά τυχεροί, αφού ανάμεσα σε όλους τους ξένους δασκάλους, είχαμε και μία ελληνίδα, την κυρία Ζωή, η οποία μας βοήθησε πάρα πολύ σε όλα. Αλλά και οι δικοί μας, φάνηκαν ήρεμοι και χαλαροί με αποτέλεσμα μία εξαιρετική συνεργασία. Γενικά, μου άρεσε πάρα πολύ, που πήρα μέρος σε αυτό το πρόγραμμα, γιατί μέσα από αυτό έμαθα πολύ περισσότερα πράγματα από αυτά που είχα φανταστεί και αν είχα την ευκαιρία, σίγουρα θα το ξαναέκανα. Πέρασα υπέροχα!!!  Σιμόνη Μαραγκού

Την Κυριακή 17 Μαρτίου συναντηθήκαμε οι έξι μαθητές που επιλέχθηκαν και οι δύο δάσκαλοι στο αεροδρόμιο της Χίου για να ξεκινήσουμε την εκδρομή μας. Όλοι ήμασταν χαρούμενοι που θα γνωρίζαμε έναν νέο τόπο αλλά και λίγο στενοχωρημένοι που θα αποχωριζόμασταν τους γονείς μας για μια εβδομάδα. Ξεκινήσαμε το ταξίδι μας πολύ όμορφα, φτάσαμε στην Αθήνα και μετά αναχωρήσαμε για Βρυξέλλες. Μόλις φτάσαμε στον προορισμό μας ανεβήκαμε στο λεωφορειάκι και έπειτα από 1:30 ώρα διαδρομή φτάσαμε στο ξενοδοχείο στην Τουρκουάν. Την Δευτέρα 18 Μαρτίου πήγαμε στο σχολείο και εντυπωσιαστήκαμε όλοι. Το σχολείο ήταν τεράστιο, είχε εστιατόριο, αίθουσα μαγειρικής, ιατρείο και πάρα πολλές τάξεις. Εκείνη την ημέρα παρουσιάσαμε την χώρα μας, το σχολείο μας και το νησί μας στα άλλα παιδιά. Ακόμη, μας μοίρασαν κάποιες εργασίες τις οποίες έπρεπε να κάνουμε χωρισμένοι σε ομάδες, ένα παιδί από κάθε χώρα και θα παρουσιάζαμε το σχολείο μας, την πατρίδα μας, τα παραδοσιακά φαγητά μας και τα αξιοθέατά μας. Τέλος, παίξαμε κυνήγι θησαυρού για να γνωρίσουμε την πόλη. Την Τρίτη 19 Μαρτίου ξαναπήγαμε στο σχολείο και ασχοληθήκαμε με τις εργασίες μας. Μετά οι δάσκαλοί μας μας ανακοίνωσαν ότι θα πάμε να παίξουμε στο γυμναστήριο του σχολείου πινγκ-πονγκ και χαρήκαμε όλοι πάρα πολύ. Το απόγευμα πήγαμε στη Lille, σε ένα Γαλλικό εστιατόριο και φάγαμε. Την Τετάρτη 20 Μαρτίου πήγαμε για πολύ λίγη ώρα στο σχολείο και μετά πήγαμε στη Lille με το τραμ. Γνωρίσαμε την πόλη με τα ωραία κτίρια και επισκεφτήκαμε τον ζωολογικό κήπο και θαυμάσαμε τα ζώα. Φάγαμε παγωτό και νόστιμο Γαλλικό φαγητό. Την Πέμπτη 21 Μαρτίου πήγαμε στο σχολείο, ασχοληθήκαμε με τις εργασίες μας και μαγειρέψαμε στις κουζίνες του σχολείου. Το ίδιο βράδυ κάναμε ένα αποχαιρετιστήριο πάρτυ, χορέψαμε, φάγαμε και επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο.Την Παρασκευή 22 Μαρτίου ξεκινήσαμε να πάμε στο Παρίσι με το πούλμαν. Εκεί είδαμε τον Πύργο του Άιφελ, την Παναγιά των Παρισίων και πολλά αξιοθέατα. Κάναμε βόλτα με το καραβάκι στον ποταμό Σηκουάνα. Ήταν πολύ εντυπωσιακά όλα. Το Σάββατο 23 Μαρτίου αναχωρήσαμε από τις Βρυξέλλες, στενοχωρημένοι όλοι αλλά και χαρούμενοι που θα ξαναβλέπαμε τις οικογένειές μας.Ήταν μια πολύ ωραία εμπειρία, γνωριστήκαμε καλύτερα με τους συμμαθητές και τους δασκάλους μας. Εύχομαι να ξαναέχω την ευκαιρία να κάνω ένα τέτοιο ταξίδι. Κωνσταντίνος Μήλιος

Την Κυριακή 17 Μαρτίου βρεθήκαμε όλοι οι μαθητές που είχαν επιλεγεί να πάνε στο πρόγραμμα ERASMUS μαζί με τον κ. Γιάννη και τον κ. Νίκο στο αεροδρόμιο της Χίου .Τότε ξεκίνησε για μένα μια μοναδική εμπειρία που δεν θα ξεχάσω ποτέ .Πήγαμε σε πολλά αεροδρόμια μέχρι να φτάσουμε στον προορισμό μας κι όταν φτάσαμε πια στο ξενοδοχείο ,τακτοποιηθήκαμε και πήγαμε να ξεκουραστούμε. Την Δευτέρα ξεναγηθήκαμε στο σχολείο κι έπειτα στην Tourcoing,την περιοχή που μέναμε. Μετά απ’ αυτά γνωριστήκαμε με τους δασκάλους και τους μαθητές των άλλων χωρών που συμμετείχαν στο πρόγραμμα σε ένα τεράστιο σχολείο. Το σχολείο λεγόταν Lycee Marie Noel και ήταν διώροφο. Στον κάτω όροφο είχε ένα γήπεδο, μαγειρείο με εστιατόριο και αρκετές αίθουσες. Στον πάνω όροφο όπου κάναμε τις εργασίες μας ήταν μία μεγάλη αίθουσα υπολογιστών. Δίπλα του υπήρχε ένα μεγάλο φουγάρο γιατί παλιά ο χώρος αυτός ήταν εργοστάσιο.                                                               Την Τρίτη ξεκινήσαμε μια εργασία που αφορούσε τον τόπο μας. Χωριστήκαμε σε ομάδες και η καθεμία ανέλαβε ένα θέμα ( π.χ. μνημεία, τοπικά φαγητά ,εθνικές γιορτές κ.λ.π.). Μετά χαλαρώσαμε παίζοντας στο γυμναστήριο του σχολείου πινγκ- πονγκ. Γυρίσαμε στο   ξενοδοχείο, που ήταν πολύ όμορφο, και το βράδυ πήγαμε βόλτα στη Lille. Η Lille είναι μία πάρα πολύ γραφική πόλη με εντυπωσιακά κτήρια. Φάγαμε σε ένα υπέροχο γαλλικό εστιατόριο και γυρίσαμε στο ξενοδοχείο για ύπνο.                      Την Τετάρτη συνεχίσαμε την εργασία μας και στο τέλος κάναμε μία παρουσίαση. Εκείνη τη μέρα φύγαμε νωρίς από το σχολείο και πήγαμε ξανά στη Lille. Εκεί κάναμε βόλτες, φάγαμε παγωτό και πήγαμε σε ένα ζωολογικό πάρκο.                                      Την Πέμπτη μετά το πρωινό πήγαμε ξανά στο σχολείο. Έγινε ολοκλήρωση της εργασίας ( φτιάξαμε κολάζ με τις εργασίες όλων των χωρών). Στη συνέχεια, πήγαμε στη κουζίνα του σχολείου όπου μαγειρέψαμε γαλλικές συνταγές για όλες τις χώρες του προγράμματος. Χωριστήκαμε σε δύο ομάδες. Η πρώτη έφτιαξε παραδοσιακή γαλλική τάρτα με ζάχαρη και η δεύτερη μικρά κέικ σοκολάτας. Το βράδυ πραγματοποιήθηκε το αποχαιρετιστήριο δείπνο που παρέθεσε το Γαλλικό σχολείο στους φιλοξενούμενους μαθητές και συνοδούς τους, όπου είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε τα γλυκά που φτιάξαμε, φάγαμε τοπικά φαγητά και παρουσιάσαμε τους ελληνικούς παραδοσιακούς χορούς που είχαμε ετοιμάσει. Χορέψαμε συρτάκι και πυργούσικο και όλοι ενθουσιασμένοι μας χειροκρότησαν. Η Παρασκευή ήταν η μέρα που δεν θα ξεχάσω ποτέ.            Ξυπνήσαμε 5:30 του πρωί και πήγαμε με πούλμαν στο Παρίσι. Το ταξίδι ήταν περίπου 4 ώρες. Εκεί είδαμε τον πύργο του Αιφελ, την Παναγία των Παρισίων, το Μουσείο του Λούβρου, την Αψίδα του Θριάμβου, τα Ιλίσια Πεδία ,το στάδιο της εθνικής Γαλλίας ,το αεροδρόμιο του Παρισιού και πολλά άλλα. Όμως ,το πιο εντυπωσιακό ήταν η βόλτα στον Σηκουάνα με φέρρυ μπόουτ όπου βγάλαμε πολλές, ωραίες φωτογραφίες. Το βράδυ γυρίσαμε στο ξενοδοχείο εξαντλημένοι αλλά πολύ χαρούμενοι. Το Σάββατο ήταν η μέρα της επιστροφής. Φάγαμε πρωινό και με ένα μίνι μπας πήγαμε στο αεροδρόμιο των Βρυξελλών. Ψωνίσαμε σοκολάτες και μερικά σουβενίρ και γύρω στις 12:00 επιβιβαστήκαμε στο αεροπλάνο για Αθήνα. Η πτήση διήρκησε 3 ώρες. Περάσαμε πάνω απ’ τις χιονισμένες Άλπεις κι ευτυχώς δεν είχε κενά. Στο αεροδρόμιο της Αθήνας μείναμε 2 ώρες πίνοντας ένα χυμό όσο περιμέναμε. Σκεφτόμουν ότι άλλη μια μεγάλη εμπειρία έφτασε στο τέλος της. Γύρω στις 17:30 επιβιβαστήκαμε στο αεροπλάνο για Χίο. Ο καιρός ήταν καλός και όταν φτάσαμε, μας περίμεναν οι γονείς μας αλλά και δύο συμμαθητές μας κι αυτό μας έκανε πολύ χαρούμενους.Το ταξίδι στη Γαλλία στα πλαίσια του προγράμματος ERASMUS θα είναι πάντα στο μυαλό μου και είναι μια εμπειρία που θα μου μείνει αξέχαστη σ’ όλη μου τη ζωή. Παύλος Φαφαλιός