Α΄ Τάξη

 

 

Στα πλαίσια του μαθήματος  της Γλώσσας και της εκμάθησης   του γράμματος  Σ , αποφασίσαμε όχι μόνο να κόψουμε τη λέξη «σαλάτα» στα γράμματά της, ανασυνθέτοντάς την στο τετράδιό μας, αλλά  να κόψουμε και φρούτα για να φτιάξουμε φρουτοσαλάτα.  Έτσι κάναμε και Μελέτη μιλώντας για την υγιεινή διατροφή και τα φρούτα του φθινοπώρου. Τα παιδιά έφεραν καθαρισμένα και κομμένα φρούτα εποχής όπως ρόδι, μήλο, πορτοκάλι, αχλάδι και μανταρίνι , τα ανακατέψαμε με χυμό πορτοκαλιού σε ένα μπολ και μετά απολαύσαμε τη φρουτοσαλάτα μας! Μετά γράψαμε τη συνταγή μας για να μην την ξεχάσουμε. Γι’ αυτό  μετρήσαμε τα φρούτα από κάθε είδος ,τα υλικά που βάλαμε, ποια φρούτα ήταν περισσότερα ή λιγότερα και βάλαμε σε χρονική σειρά τις  οδηγίες της εκτέλεσης της συνταγής.  Κάναμε λοιπόν και Μαθηματικά!

Στα πλαίσια του προγράμματος  « Τα φυτά και τα ζώα του τόπου μου»  που έχουμε αναλάβει φέτος η Α΄  και η  Β΄ τάξη, συνδέοντας το θέμα μας με το μάθημα της Γλώσσας (εκμάθηση του γράμματος Ν) και της Μελέτης, στην Ευέλικτη ζώνη  μιλήσαμε για το λουλούδι του νάρκισσου. Το παρατηρήσαμε σε εικόνες στο φυσικό περιβάλλον της Κλειδούς, διαβάσαμε  το μύθο του Νάρκισσου, τον δραματοποιήσαμε και την ώρα των Εικαστικών το  φτιάξαμε  με χαρτί και ένα πλαστικό καλαμάκι. Το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό!

 

Με αφορμή την ενότητα της Γλώσσας «Σκανταλιές», τα παιδιά της Α΄ τάξης γνώρισαν Έλληνες και ξένους ζωγράφους μέσα από τα έργα τους. Τα παρατήρησαν με ενδιαφέρον, τα σύγκριναν βρίσκοντας τις ομοιότητες αλλά και διαφορές στην τεχνοτροπία του κάθε καλλιτέχνη και στο τέλος διαπίστωσαν ότι ο καθένας βλέπει στον ίδιο πίνακα διαφορετικά πράγματα! Αυτό μας το αποδεικνύουν και περίτρανα στις παρακάτω ιστορίες τους. Απολαύστε τις!