Επίσκεψη στο Πάρκο κυκλοφοριακής Αγωγής
- Λεπτομέρειες
- Γράφτηκε από τον/την Γιάννης Κριμιζής
- Γονική Κατηγορία: Τάξεις
- Εμφανίσεις: 324
Ασφαλής Οδήγηση!
Τάξεις Ε΄ ΚΑΙ Στ΄
Την προηγούμενη Τετάρτη οι μαθητές της Ε’ και Στ’ δημοτικού του σχολείου μας, μαζί με τις δασκάλες τους κα. Μαρία και κα. Χριστιάνα επισκέφθηκαν το Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής στο Δαφνώνα. Εκεί τους περίμεναν δύο αστυνομικοί του τμήματος τροχαίας Χίου, οι οποίοι τους ενημέρωσαν για τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας και για τη σημασία της ασφαλούς οδήγησης. Στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να αναγνωρίσουν τα περισσότερα σήματα οδικής κυκλοφορίας αλλά και να συνειδητοποιήσουν την σπουδαιότητα τους. Αξέχαστη όμως έμεινε στους μαθητές η διαδρομή τους στο χώρο με τα ποδήλατα, οπού είχαν την ευκαιρία να τηρήσουν πιστά τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας ως «έμπειροι» οδηγοί και βγήκαν ασπροπρόσωποι! Μπράβο τους!
Απόκριες 2017
- Λεπτομέρειες
- Γράφτηκε από τον/την Γιάννης Κριμιζής
- Εμφανίσεις: 731
Αποκρίατικος χορός στο Ξενοδοχείο Χανδρής
Με μεγάλη επιτυχία έγινε ο αποκριάτικος χορός του Σχολείου μας και φέτος, στο Ξενοδοχείο Χανδρής. Ευχαριστούμε το Σύλλογο γονέων του Σχολείου για τη διοργάνωσή του. Και του χρόνου!
Διδασκαλία Διηγήματος Δ΄ Τάξη
- Λεπτομέρειες
- Γράφτηκε από τον/την Γιάννης Κριμιζής
- Γονική Κατηγορία: Τάξεις
- Εμφανίσεις: 263
Διδασκαλία Διηγήματος
Στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας την Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου και την Πέμπτη 2 Φεβρουαρίου 2017 οι μαθητές της Δ΄τάξης διάβασαν και επεξεργάστηκαν το εκτενές διήγημα του Γεωργίου Θεοτοκά «Η Συμμορία» από τη συλλογή «Τα τρία διηγήματα της παιδικής ηλικίας». Η εργασία αυτή έγινε με αφορμή τα 50 χρόνια από το θάνατό του μεγάλου Χιώτη πεζογράφου και διανοητή. Ο Θεοτοκάς που καταγόταν από το Πυργί και τα Νένητα της Χίου στα «Τα τρία διηγήματα της παιδικής ηλικίας» αφηγείται τις αναμνήσεις του από τα παιδικά του χρόνια στην Κωνσταντινούπολη. Στο συγκεκριμένο διήγημα μιλά για τις εμπειρίες του στο «Λύκειο» ένα ιδιωτικό σχολείο στην Πλατεία του Ταξιμιού, όπου ως μαθητής πέρασε την περίοδο «της μεγάλης σκανταλιάς» . Ήταν τότε 10-12 χρόνων.
Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν από την αλλαγή στο είδος του κειμένου και την πλούσια δράση που υπήρχε σ΄ αυτό. Γοητεύτηκαν από την γλώσσα, αλλά κυρίως από τη θεματική του Γ. Θεοτοκά.
Πιο κάτω παρατίθενται οι απόψεις τους.
Ο Θεοτοκάς έχει περιγράφει πολύ ωραία τη συμμορία γιατί το έχει ζήσει στ΄ αλήθεια όταν ήταν μαθητής. Μου άρεσε πολύ η ίδρυση της συμμορίας και το επεισόδιο του καυγά στο σχολείο
Δημήτρης Δούνιας
Με εντυπωσίασε ο τρόπος που ο συγγραφέας διηγούνταν γιατί ήταν αλήθεια αυτά και τα έγραφε υπέροχα . Γι΄ αυτό καλά έκανε και το δημοσίευσε το κείμενο.
Ειρήνη Γρηγοριάδη
Το διήγημα του Θεοτοκά μου έκανε πολύ καλή εντύπωση και μου άρεσε πολύ ο τρόπος που γράφει.
Λοΐζος Μανδηλαράς
Από το κείμενο πιο πολύ μου έκανε εντύπωση ότι οι δάσκαλοι εκείνη την εποχή, δεν συμπεριφέρονταν ωραία στους μαθητές. Τους έδερναν με χάρακες ή με ξύλινες κασετίνες και καμιά φορά τους βροντούσαν το κεφάλι πάνω στους τοίχους.
Θεοδώρα Μαζωνάκη
Λυπήθηκα, γιατί τις περισσότερες καρπαζιές τις έτρωγε ο Ματσουρδέλης και ενώ έφταιγαν οι άλλοι, εκείνος πάντα πλήρωνε τα σπασμένα.
Βαγγέλης Ζαννίκος
Στο κείμενο μου άρεσε πολύ το συναίσθημα που δίνει όταν το διαβάζεις και θα ήθελα πολύ να διαβάσω και άλλα.
Σιμόνη Μαραγκού
Οι εντυπώσεις μου από την ιστορία είναι καλές και το κείμενο ήταν ωραίο.
Ηλίας Παπαμώρος
Τέλος τον λυπήθηκαν τον καημένο τον Ματσουρδέλη , όταν πήγαινε σε μια γωνιά και έκλαιγε σιγανά. Τότε ήθελα να ήμουν εκεί να τον παρηγορήσω.
Χριστίνα Γκοζκόζη
Αυτό που με εντυπωσίασε στη Συμμορία των παιδιών, ήταν ότι μέσα από την αθωότητα τους είχαν το θάρρος να παλέψουν και πολεμήσουν τους κακούς, όπως στις ταινίες που έβλεπαν στον κινηματογράφο, για να φτιάξουν ένα καλύτερο κόσμο.
Καλλιόπη Σούκα
Αρχικά με εντυπωσίασε ο Πέτρος που ήταν σκανταλιάρης και έκανε συνεχώς αταξίες. Επίσης θαύμασα την υπομονή του Ματσουρδέλη απέναντι στη βίαιη συμπεριφορά των καθηγητών του. Μου φάνηκε ενδιαφέρον ο διαφορετικός τρόπος που έγραφε ο Γιώργος Θεοτοκάς.
Γιώργος Ζώρας
Μου άρεσε ο κ. Δημητρακόπουλος που διηγούνταν στα παιδιά ωραίες ιστορίες από τη ζωή του στο Παρίσι. Τέλος μου έκανε εντύπωση το κρέμασμα των κατάδικων έξω από το σχολείο των παιδιών. Αυτό το θέαμα ήταν τρομακτικό για τα παιδιά, αλλά και για εμάς που το διαβάσαμε.
Κωνσταντίνος Μήλιος
Μου έκανε εντύπωση πως ήταν το σχολείο την εποχή εκείνη και κυρίως η συμπεριφορά των δασκάλων προς τα παιδιά, που μπορούσαν ακόμα και να τα ξυλοφορτώνουν.
Παύλος Φαφαλιός
Εντύπωση μου προκάλεσε το καταστατικό της Συμμορίας, το οποίο περιείχε τα μυστικά συνθήματα, τις ποινές για τους προδότες, καθώς και το ξύλο που έδιναν οι δάσκαλοι στους μαθητές.
Δήμητρα Απέσσου
Μικροί κινηματογραφιστές
- Λεπτομέρειες
- Γράφτηκε από τον/την Γιάννης Κριμιζής
- Γονική Κατηγορία: Τάξεις
- Εμφανίσεις: 237
Έχουμε γύρισμα!
Την προηγούμενη Πέμπτη…οι μαθητές της Στ’ τάξης με τη δασκάλα τους κα. Χριστιάνα, είχαν μια ασυνήθιστη επίσκεψη! Επισκέφθηκαν το Focus studio και είχαν την ευκαιρία να ηχογραφήσουν και να παρακολουθήσουν τα στάδια παραγωγής μια ταινίας, σε επαγγελματικό επίπεδο. Οι μαθητές ενθουσιάστηκαν με το studio ηχογραφήσεων και τις δυνατότητες των εξελιγμένων μηχανημάτων. Οι υπεύθυνοι του studio έδειξαν στους μαθητές τα μυστικά του επαγγέλματος και μάλιστα οι περισσότεροι μπήκαν στο ρόλο του cameraman και του ηχολήπτη με μεγάλη ευκολία! Τους ευχαριστούμε τόσο πολύ για την εμπειρία!
Είστε έτοιμοι; Έχουμε γύρισμα!
{besps}2016-2017/focusstudio{/besps}
«Διατροφή και Υγεία»
- Λεπτομέρειες
- Γράφτηκε από τον/την Γιάννης Κριμιζής
- Γονική Κατηγορία: Τάξεις
- Εμφανίσεις: 235
Μία διαφορετική καλημέρα!
Στο πλαίσιο του προγράμματος Αγωγής Υγείας που δουλεύουμε φέτος «Διατροφή και Υγεία», πήραμε ένα νόστιμο και θρεπτικό πρωινό στο σχολείο μας. Αφού συζητήσαμε και συνειδητοποιήσαμε την αξία του πρωινού στη διατροφή μας και στη συνολική μας υγεία και ευεξία, πλύναμε τα χέρια μας και στρώσαμε τα τραπέζια στην αίθουσα του ολοημέρου. Οι δασκάλες μας, κα. Σοφία και κα. Χριστιάνα έστυβαν πυρετωδώς τα φρέσκα πορτοκάλια που φέραμε και μας πρόσφεραν φυσικό χυμό. Αμέσως μετά, καθαρίσαμε τα αβγουλάκια και ψήσαμε τα τοστ. Το γεμάτο ενέργεια πρωινό μας, μόλις ολοκληρώθηκε! Μικροί –μεγάλοι ενθουσιαστήκαμε. Υπάρχει καλύτερος τρόπος να ξεκινήσεις τη μέρα σου;
Καλημέρα!!!
Ερειθιανούσικα Τιτιβίσματα Τεύχος 160
- Λεπτομέρειες
- Γράφτηκε από τον/την Γιάννης Κριμιζής
- Εμφανίσεις: 385
Χριστουγεννιάτικη γιορτή Β΄ τάξης
- Λεπτομέρειες
- Γράφτηκε από τον/την Γιάννης Κριμιζής
- Γονική Κατηγορία: Τάξεις
- Εμφανίσεις: 263
Τα έθιμα του γιορτινού δωδεκαήμερου
«Να τα πούμε;» ρώτησαν την Πέμπτη 22 Δεκεμβρίου του 2016 οι μαθητές της Β΄ τάξης τους γονείς τους, τα παιδιά και τους δασκάλους του σχολείου μας. Αμέσως η βιβλιοθήκη γέμισε με τα έθιμα του γιορτινού δωδεκαήμερου, τους καλικάντζαρους και τις σκανταλιές τους, τα κάλαντα, τα παινέματα και το ταλέντο των μικρών πρωταγωνιστών. Μας τίμησε και ο Αϊ- Βασίλης με την παρουσία του , προσφέροντας σε όλους τα γλυκά του δώρα! Ένα μεγάλο μπράβο στους μαθητές μας για την όμορφη γιορτή που παρουσίασαν!
«Χαρούμενες γιορτές» σε όλους με υγεία, αγάπη και αισιοδοξία!
{besps}2016-2017/giortixrist16{/besps}
Μουσείο Μαστίχας
- Λεπτομέρειες
- Γράφτηκε από τον/την Γιάννης Κριμιζής
- Εμφανίσεις: 1461
Επίσκεψη στο Μουσείο Μαστίχας
Τη Δευτέρα 5 Δεκεμβρίου όλες οι τάξεις του Σχολείου μας επισκέφτηκαν το Μουσείο Μαστίχας στο Πυργί της Χίου συνοδευόμενοι από τους εκπαιδευτικούς του Σχολείου μας και τις κυρίες Βροχαρίδου Ανατολή και Καλογεράκη Σοφία από το τμήμα Σχολικών Δραστηριοτήτων της Διεύθυνσης Α΄βάθμιας Εκπ.Χίου . Η μόνιμη έκθεση πραγματεύεται τη μαστίχα Χίου ως μοναδικό φυσικό προϊόν. Στην εισαγωγή, μαθαίνουμε για το σχίνο και τη μαστίχα, την ρητίνη που το 2015 αναγνωρίστηκε ως φυσικό φάρμακο.
{besps}2016-2017/mmastixa{/besps}
Στην πρώτη ενότητα ανακαλύπτουμε την παραδοσιακή τεχνογνωσία της μαστιχοκαλλιέργειας. Στην δεύτερη ενότητα παρατηρούμε πώς η διαχείριση της μαστίχας ιστορικά διαμόρφωσε το αγροτικό και οικισμένο τοπίο της νότιας Χίου και των Μαστιχοχωρίων. Στην τρίτη ενότητα ενημερωνόμαστε για τη συνεταιριστική εκμετάλλευση και μεταποίηση της μαστίχας στους νεότερους χρόνους, που σηματοδοτεί ένα σημαντικό κεφάλαιο της παραγωγικής ιστορίας της Χίου. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στις χρήσεις με τις οποίες η μαστίχα σήμερα ταξιδεύει σε όλον τον κόσμο. Η μουσειακή εμπειρία ολοκληρώνεται στην υπαίθρια έκθεση, στην οποία το κοινό έρχεται σε επαφή με το φυτό και το φυσικό περιβάλλον στο οποίο ευδοκιμεί.
Εργαλεία για την καλύτερη κατανόηση της μόνιμης έκθεσης:
- Πολυμεσικές εφαρμογές
- Ταινίες τεκμηρίωσης
- Μακέτες
- Πρωτότυπα μηχανήματα σε λειτουργία (Από την ιστοσελίδα του Μουσείου)
Οι μαθητές των Α,Β,Γ τάξεων συμμετείχαν στο βιωματικό εργαστήρι : Ζώα και φυτά......αλλιώς!
Οι μαθητές των ΔΕ,ΣΤ τάξεων συμμετείχαν στο βιωματικό εργαστήρι:
Παίζοντας...τότε και τώρα!